یک مقام قضایی مطرح کرد رصد دستگاه‌ها در زمینه قانون هوای پاک ادامه دارد/ برخورد قضایی با متخلفین
یک مقام قضایی مطرح کرد رصد دستگاه‌ها در زمینه قانون هوای پاک ادامه دارد/ برخورد قضایی با متخلفین
شنبه 4 آذر 1402 - 14:17:00

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: اگر به این نتیجه برسیم که سازمان‌ها مرتکب تخلفاتی در خصوص اجرای قانون هوای پاک شدند، قطعا نسبت به تعقیب قضایی اقدام می کنیم.

ابوالفضل نیکوکار در گفت و گو با ایسنا درباره اقدامات معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران در خصوص آلودگی هوا و اجرای قانون هوای پاک گفت: ما تذکر لازم را به سازمان های مربوطه دادیم و در حال حاضر گزارش‌هایی از بخش‌های مختلف سازمان های مربوطه  ارائه شده است. در حال گزارش گیری و جمع بندی هستیم. اگر به این نتیجه برسیم که سازمان ها مرتکب تخلفاتی شدند، قطعا نسبت به بررسی های قضایی و تعقیب قضایی اقدام می کنیم.

وی افزود: همانطور که قبلا اعلام شد اوایل امسال رای محکومیت 5 نفر از مدیران وقت دستگاه‌های مختلف  به لحاظ عدم اجرای قانون هوای پاک  صادر شد و رای آنها در دادگاه تجدیدنظر قطعی و اجرا شد. کلیه سازمان‌ها هم از آن  مطلع اند و اگر ترک فعل کنند مورد تعقیب قضایی قرار می گیرند.

نیکوکار ادامه داد: سازمان ها در خصوص اجرای قانون هوای پاک  تکالیفی دارند و باید آنرا اجرا کنند. ما تکالیف را احصا و ابلاغ کردیم. برخی از سازمان ها گزارش دادند و اعلام کردند که چه کارهایی انجام دادند. به عنوان مثال در شهریورماه امسال وزارت صمت شروع به تولید خودروهای هیبریدی کرد و  جایگاه هایشان در سطح شهر مشخص است. این امر اثر برخی از عملکردهاست که باید وسیع شود تا ما اثر بیشتر آن را از هواشناسی بگیریم و به امری که چندین سال مغفول مانده سرعت ببخشیم.

انتهای پیام


http://dezfoolnews.ir/fa/News/115054/یک-مقام-قضایی-مطرح-کرد-رصد-دستگاه‌ها-در-زمینه-قانون-هوای-پاک-ادامه-دارد-برخورد-قضایی-با-متخلفین
بستن   چاپ