آتش بس4روزه در غزه
آتش بس4روزه در غزه
چهارشنبه 1 آذر 1402 - 08:30:38
ایسنا
به گزارش ایسنا، جنبش حماس در بیانیه‌ای تاکید کرد که بعد از مذاکرات سخت ‌و پیچیده که روزهای زیادی زمان برد به یاری خداوند و تلاش‌های گسترده قطری و مصری به توافق آتش بس انسانی (آتش بس موقت) به مدت چهار روز دست یافتیم.
در این بیانیه آمده است: بر اساس این توافق آتش بس دوطرفه انجام می شود و تمام اقدامات نظامی ارتش صهیونیستی در تمام مناطق نوار غزه متوقف می شود و تحرکات خودروهای نظامی رژیم صهیونیستی که به داخل نوار غزه نفوذ کرده‌اند نیر متوقف می‌شود و همچنین صدها کامیون ویژه کمک‌های انسانی، امدادی، پزشکی و سوخت بدون استثنا وارد تمام مناطق  شمالی وجنوبی غزه خواهد شد.
بر اساس این آتش بس، 50 اسیر صهیونیست زن وکودک زیر 19 سال آزاد خواهند شد و در مقابل نیز 150 زن وکودک زیر 19سال فلسطینی موجود در زندان های رژیم صهیونیستی آزاد می‌شوند.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که پروازها در مدت 4 روز آتش بس در جنوب متوقف خواهد شد.
در شمال نیز پروازها روزانه به مدت 6 ساعت از 10:00صبح تا 4:00بعد از ظهر متوقف خواهد شد.
در مدت آتش بس رژیم صهیونیستی متعهد است که در تمام مناطق نوار غزه به هیچ فردی تعرض نکند و هیچکس را بازداشت نکند.
در بخشی از این بیانیه همچنین آمده است که آزادی رفت و آمد مردم از شمال تا جنوب در طول خیابان صلاح‌الدین تضمین شده است.
در بخش دیگری از بیانیه آمده است که علیرغم تعلل رژیم صهیونیستی و تلاش برای طولانی کردن مذاکرات ، بندهای این توافق بر اساس رویکرد مقاومت و ملاحظات آن ایجاد شده است که هدف آن خدمت به مردم فلسطین و تقویت مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی است.
در بخش دیگری آمده است: درحالی آتش بس را اعلام می کنیم که همزمان می‌گوییم دست‌هایمان روی ماشه خواهد ماند و برای دفاع از ملت و بیرون کردن اشغالگران ایستاده‌ایم. به ملت خود می‌گوییم که به خون و فداکاری آن‌ها و تحقق آزادی ‌و برپایی دولت فلسطینی مستقل به پایتختی قدس وفادار خواهیم ماند .
پیش از این تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کابینه رژیم صهیونیستی به توافق تبادل اسرا با جنبش حماس رای مثبت داد و رویترز نیز به نقل از دفتر نتانیاهو این خبر را تایید کرد.
در این گزارش آمده است: کابینه صهیونیستی بعد از 6 ساعت بحث و بررسی با توافق آزادی 50 اسیر اسرائیلی نزد حماس موافقت کرد.
رویترز اعلام کرد که توقف جنگ برای 4 روز ادامه خواهد داشت و در این مدت 50 اسیر صهیونیست که زن ‌و کودک هستند آزاد خواهند شد.
در این گزارش همچنین آمده است که تمامی وزرا صهیونیست به جز 3 وزیر از حزب صهیونیست دینی از جمله ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، این توافق را تایید کردند.
انتهای پیام

http://dezfoolnews.ir/fa/News/115008/آتش-بس4روزه-در-غزه
بستن   چاپ