عقاب چهارم به آشیانه رسید
نصب مجسمه عقاب بر سردرب ورودی پایگاه چهارم شکاری دزفول‌ نمادی از دلاوری های تیزپروازان این پایگاه
جمعه 5 آبان 1402 - 15:35:21
پایگاه خبری صبح ملت
نصب مجسمه عقاب بر سردرب ورودی پایگاه چهارم شکاری دزفول‌ نمادی از دلاوری های تیزپروازان این پایگاه

پایگاه چهارم شکاری دزفول بار دیگر شاهد نصب مجسمه ی عقاب بر سردرب ورودی خود به عنوان سمبل و‌نماد دلاوری های خلبانان  تیزپرواز این پایگاه به ویژه در ایام جنگ تحمیلی و آوازه ی بلند خلبانان شجاعش در محافظت از کیان سرزمین عزیزمان بود‌.

این مجسمه  به سفارش پایگاه چهارم شکاری دزفول ، ساخته شده و بعنوان نمادی از محافظت  از سرزمین ایران در ورودی این پایگاه هوایی ، نصب گردیده است.

چندی پیش مسئولین پایگاه چهارم شکاری در پی تصمیم برای سفارش و ساخت مجسمه عقاب جهت نصب  در ورودی درب پایگاه چهارم شکاری  اقدامات  لازم را در پیش گرفتند .

این تصمیم درسال 1401
مراحل اولیه  ساخت را که شامل طراحی و ابعاد وجانمائی مجسمه بود  توسط هنرمند برجسته  و شاخص دزفول حمید نور آبادی  آغاز و تا پایان سال مراحل نصب آن به سرانجام رسید.

پایگاه چهارم شکاری دزفول  تا کنون نصب چهار عقاب را بر محل ورودی به پایگاه شاهد بوده است ‌.
سالها پیش از این  در دوره ی پهلوی مجسمه ای خوش ساخت و با ابهت در هیببت یک عقاب تیز چنگال و تیز چشم استوار و محکم بر ستونی در ورودی این پایگاه هوایی خودنمایی می کرد .
این مجسمه که مردم دزفول  بسیار به آن علاقمند بودند و یادآور استواری این پایگاه و خلبانان شجاعش در دوران جنگ تحمیلی و نقش سترگ این پایگاه در دفاع از کیان سرزمین اسلامی مان 
بود، تا چند سال پیش از این همچنان پابر جا و استوار بود .

این مجسمه  چند سال پیش جای خود را به عقابی دیگر داد ، عقابی که (می توان از آن به نام عقاب شماره دو نام برد ) اتفاقا توسط  همین هنرمند اجرا شده بود ساخته و نصب گردید
که بدلیل فرسایش قسمتی از آن ، بصورت کامل تخریب شد.
پس از نصب کوتاه مدت مجسمه ی شماره دو
  عقابی دیگر ( شماره 3 ) ساخته شده از جنس فایبرگلاس ، بر جای عقاب پیشین نشست  که  مدت زیادی دوام نیاورد و برچیده شد .

و پس از آن اکنون مردمی که از جاده ی دزفول -اندیمشک می گذرند شاهد نصب چهارمین عقاب دزفول هستند .
عقابی از جنس
فلز با روکش بتون‌ که  با
ارتفاعی برابر  9متر در عرض7متر ،گسترده بال ،استوار و مقتدر با طراحی و اجرای هنرمند برجسته و شاخص دزفول حمید نورآبادی خودنمایی می کند .

ضمن عرض دست مریزاد به این هنرمند عزیز برای ایشان ارزوی موفقیت های مستمر داریم .

گزارش /مریم مفتوح 

http://dezfoolnews.ir/fa/News/114532/نصب-مجسمه-عقاب-بر-سردرب-ورودی-پایگاه-چهارم-شکاری-دزفول‌-نمادی-از-دلاوری-های-تیزپروازان-این-پایگاه
بستن   چاپ