تجلیل از شیوخ 2 طایفه در هندیجان به دلیل جلوگیری از تیراندازی در مراسم ترحیم
تجلیل از شیوخ 2 طایفه در هندیجان به دلیل جلوگیری از تیراندازی در مراسم ترحیم
سه شنبه 4 مهر 1402 - 23:40:07
صبح ‌ملت نیوز

به گزارش خبرنگار صبح ملت از هندیجان
مراسم تجلیل از شیوخ و معتمدین طایفه بزرگ راشدی و حیدری با حضور فرماندار و امام جمعه و دیگر مسئولین محلی شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد .

فرماندار شهرستان هندیجان در این نشست ضمن عرض تسلیت به خانواده های داغدار راشدی از اقدام شایسته بزرگان این طایفه بزرگ در خصوص جلوگیری از رسم غلط تیراندازی در مراسم ترحیم تقدیر و تشکر کرد.

حسین بحرکانی اظهارکرد: فرهنگ سازی در رابطه با جلوگیری از فرهنگ ناشایست تیراندازی در مراسمات نیازمند همکاری بیشتر و بهتر معتمدان و بزرگان طوایف است چرا که این مسئله هم مخل آسایش و آرامش مردم است و هم در موارد بسیاری خسارات جبران ناپذیری تا کنون برای مردم استان به بار آورده است، که میتوان به حادثه اخیر کشته شدن شاعر بزرگ خوزستانی اشاره کرد .

رئیس شورای تامین شهرستان هندیجان در ادامه این نشست عنوان داشت: این مراسم تشییع و خاکسپاری با نهایت احترام به آنمرحوم و رعایت حقوق عامه آنهم بدون هیچگونه تیراندازی برگزار گردید که حاصل اندیشه بالای بزرگان، قانونمداری عشیره، همت شیوخ محترم بخصوص همکاری شیخ محترم طایفه بزرگ راشدی جناب آقای میر یحیی راشدی بوده است، که این حرکت فرهنگی بسیار زیبا یعنی مقابله و مخالفت با پدیده غلط تیراندازی قطع به یقین موجب تقویت ارزش های دینی و رسمی جامعه میگردد، لبیک گفتن به ارزش های صحیح و قانونی جامعه و برچیده شدن سنت های غلط یک غیرت و همت عمومی سایر عشایر بزرگ و قومیت های مختلف استان خوزستان خاصه عشایر ولایتمدار شهرستان هندیجان را میطلبد.

گفتنی است در پایان این مراسم از شیخ میر یحیی راشدی شیخ طایفه بزرگ راشدی و شیخ سرتیپ حیدری شیخ طایفه بزرگ حیدری با اهدای لوح سپاس، تقدیر بعمل آمد

خبر نگار: میترا شعبانی.

http://dezfoolnews.ir/fa/News/114015/تجلیل-از-شیوخ-2-طایفه-در-هندیجان-به-دلیل-جلوگیری-از-تیراندازی-در-مراسم-ترحیم
بستن   چاپ