عروسی مرگبار در عراق با بیش از 100 کشته؛ عروس و داماد در آتش سوختند
عروسی مرگبار در عراق با بیش از 100 کشته؛ عروس و داماد در آتش سوختند
چهارشنبه 5 مهر 1402 - 12:04:18
فارس
عروسی مرگبار در عراق با بیش از 100 کشته؛ عروس و داماد در آتش سوختند
   
 در پی آتش‌سوزی مهیب در یک تالار عروسی در شمال عراق دست کم 114 نفر کشته و بیش از 200 نفر زخمی شدند.

خبرگزاری رسمی عراق، گزارش داد که در پی آتش‌سوزی سه‌شنبه شب (26 سپتامبر) در یک تالار عروسی  دست‌کم 100 نفر جان خود را از دست دادند و بیش از 150 نفر زخمی شدند. «نجم الجبوری»، استاندار نینوی  در گفت‌وگو با الجزیره، شمار قربانیان را 114 کشته و حدود 200 زخمی اعلام کرد.

اما لحظاتی پس از انتشار این خبر، منابع آگاه از افزایش آمار قربانیان این آتش‌سوزی خبر دادند. 

از سوی دیگر نخست وزیر عراق همزمان با این آتش‌سوزی بزرگ به وزرای کشور و بهداشت دستور داد تا تمام تلاش خود را برای امداد‌رسانی به مجروحان این حادثه را بسیج کنند و با اعزام تیم‌های پزشکی به درمان هر چه سریع‌تر آسیب‌دیدگان و بازماندگان کمک کنند.

دفاع مدنی عراق دلیل آتش‌سوزی را بر اساس اطلاعات اولیه به دست آمده و ویدئویی که در دست است،  استفاده از وسایل آتش بازی در مراسم عراقی و گسترش دامنه آن اعلام کرد.

این مرکز در بیانیه‌ای تصریح کرد:«تالار عروسی با پنل‌های قابل اشتعال که مغایر دستورالعمل‌های ایمنی است، پوشیده شده بود و آتش سوزی به دلیل عدم رعایت الزامات ایمنی در سیستم های هشدار و اطفای حریق، گسترش یافت و تلفات بالا داشت».

تصاویر منتشر شده از محل حادثه، آتش نشانان عراقی را نشان می‌دهد که در حال نجات افراد در داخل ساختمان محل وقوع آتش سوزی هستند.

یک منبع آگاه امنیتی عراق نیز از راه‌اندازی یک پل هوایی برای امدادرسانی به زخمی‌های این حادثه و انتقال آن‌ها به بیمارستان‌ خبر داد.

http://dezfoolnews.ir/fa/News/114006/عروسی-مرگبار-در-عراق-با-بیش-از-100-کشته؛-عروس-و-داماد-در-آتش-سوختند
بستن   چاپ