دارنده نشان اصالت یونسکو صنایع دستی:
در تلاش هستیم تا خراطی دزفول را ثبت جهانی کنیم
چهارشنبه 22 شهريور 1402 - 17:24:33
صبح ‌ملت نیوز

دارنده نشان اصالت یونسکو صنایع دستی در رشته خراطی می‌گوید: در تلاش هستیم تا علاوه بر ثبت جهانی کپوبافی خراطی دزفول را هم به ثبت جهانی برسانیم.

 به گزارش صبح ملت به نقل از ایسنا؛ عبدالرحیم فروتن  گفت: در این رشته با کمبود چوب مواجه هستیم و باید این مشکلات حل شوند تا بتوانیم در این زمینه پیشرفت کنیم و آموزش‌های لازم را انجام دهیم.

وی همچنین معتقد است: برای توسعه کپوبافی می‌توان برای صادرات آن به بازارهای جهانی اقدام کرد.

فروتن با بیان این‌که خراطی شغل اول او است و نزدیک به 52 سال در این زمینه فعالیت می‌کند خاطرنشان کرد: از گذشته تا امروز بیش‌تر خراط‌های ایران را دزفول داشته و بیش‌تر کارهای خراطی کشور را این شهرستان تامین کرده است.

وی با اشاره به این‌که برخی افراد تنها با کار هنرمندانه نمی‌توانند درآمد بالایی داشته باشند اظهار کرد: با درآمد کار هنری فقط می‌توان زندگی متوسطی داشت و با این درآمد نمی‌توان از نظر سرمایه پیشرفت کرد.

این هنرمند صنایع دستی با اشاره به ایجاد اشتغال در رشته خراطی بیان کرد: اگر از نظر کارگاه و امکانات به ما کمک و تسهیلات بدون بهره اعطا شود می‌توانیم جایگاه و امکانات را بیش‌تر کرده و برای نسل‌های آینده ایجاد اشتغال می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

خراطی دزفول مهر اصالت 2010 یونسکو را دریافت کرد

نخستین موزه تخصصی خراطی کشور در دزفول گشایش یافت

فروتن با بیش از 40 سال فعالیت تاکنون در بیش از 70 نمایشگاه داخلی و تخصصی شرکت کرده و توانسته‌ از سال 85 به بعد مقام اول و پیشکسوت صادرکننده برتر در زمینه خراطی باشد. همچنین وی توانسته سه مهر اصالت از سازمان یونسکو و 13 نشان ملی در سطح کشور به نام خود ثبت کند.


http://dezfoolnews.ir/fa/News/113731/در-تلاش-هستیم-تا-خراطی-دزفول-را-ثبت-جهانی-کنیم
بستن   چاپ