معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی دزفول خبر داد:
تأمین خوابگاه متاهلی برای دانشجویان علوم پزشکی دزفول
سه شنبه 21 شهريور 1402 - 09:41:42
ایسنا

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی دزفول از ارائه خوابگاه متاهلی به دانشجویان این دانشگاه در سال تحصیلی جدید خبر داد.

رضا فاتحی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اقدامات معاونت دانشجویی برای آغاز نیم‌سال اول تحصیلی 1403-1402، اظهار کرد: از ابتدای تابستان بازسازی اساسی خوابگاه پسران آغاز شد. این خوابگاه از سال 88 ساخته شده بود و از آن زمان تاکنون سرویس اساسی نشده بود. پس از خریداری این خوابگاه از دانشگاه آزاد، سرویس کامل موتورخانه انجام و تاسیسات آب شرب و آب گرم و لوله‌کشی تعویض شد. همچنین خوابگاه رنگ‌آمیزی شده و آسانسورها نیز سرویس شده‌اند.

وی افزود: به خوابگاه دختران 100 نفر ظرفیت جدید نیز اضافه شده است و با احتساب ظرفیت جدید، در حال حاضر حدود 400 نفر ظرفیت خوابگاهی برای دختران وجود دارد.

فاتحی با اشاره به خریداری خوابگاه پسران از دانشگاه آزاد گفت: هنوز 100 نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد در این خوابگاه مسقر هستند و در صورت جابه‌جایی این تعداد، ظرفیت خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی دزفول به حدود 500 نفر می‌رسد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی دزفول در خصوص وضعیت سلف سرویس دانشگاه نیز گفت: اعتباری که برای تجهیز خوابگاه هزینه شد حدود 8 میلیارد تومان بود و متاسفانه با توجه به افزایش هزینه تجهیز و تعمیر اساسی خوابگاه، اعتباری برای تجهیز سلف سرویس باقی نماند.

فاتحی در خصوص ایجاد خوابگاه متاهلی برای دانشجویان این دانشگاه عنوان کرد: امسال برای اولین بار تصمیم خوشحال‌کننده و خوبی برای دانشجویان متاهل گرفته شد و بر این اساس تصویب شد که تا 20 واحد آپارتمانی برای دانشجویان متاهل تهیه شود. دانشگاه به ازای هر واحد 140 میلیون تومان پیش پرداخت خواهد داد و 60 میلیون تومان وام مسکن نیز به دانشجویان متاهل تعلق می‌گیرد.

وی افزود: ثبت نام متقاضیان خوابگاه‌های متاهلی آغاز شده است و تاکنون 11 زوج متقاضی خوابگاه دانشجویی هستند و دانشگاه آمادگی دارد که برای 9 زوج دیگر نیز خوابگاه تهیه کند.


http://dezfoolnews.ir/fa/News/113705/تأمین-خوابگاه-متاهلی-برای-دانشجویان-علوم-پزشکی-دزفول
بستن   چاپ