معاون بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی: 45 هزار نفر را تحت‌پوشش بیمه هنرمندان داریم.
معاون بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی: 45 هزار نفر را تحت‌پوشش بیمه هنرمندان داریم.
پنجشنبه 29 تير 1402 - 23:49:52
صبح ملت نیوز
معاون بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی:  45 هزار نفر را تحت‌پوشش بیمه هنرمندان داریم.

به گزارش خبرنگار صبح ملت نیوز ، محمد محمدی، معاون بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی  گفت: 45 هزار نفر را تحت‌پوشش بیمه هنرمندان داریم و جا دارد که بررسی شود و هنرمندانی که تمام‌وقت کار هنری می‌کنند را تحت‌پوشش قرار دهیم و منابع محدود اختصاص یافته برای بیمه هنرمندان بهتر از این هزینه شود. 

اولین تفاهم‌نامه را برای بیمه هنرمندان در سال 80 امضا کردیم که بخشی از حق بیمه را وزارت ارشاد بدهد و از آن زمان در جلسات کارشناسی من همیشه این سؤال را داشتم که چرا هنرمندان با حداقل حقوق بیمه شده‌اند و در زمان بازنشستگی نیز حداقل حقوق را دریافت می‌کنند؟ درحالی‌که بسیاری از این عزیزان حقوق بالاتری در زمان اشتغال دریافت می‌کنند و حق آن‌ها است که بتوانند در قالب یک تفاهم با پرداخت حق بیمه متناسب، در زمان بازنشستگی نیز حقوق مناسب‌تری دریافت کنند.

محمدی با تأکید بر آمادگی سازمان تأمین‌اجتماعی برای تشکیل کارگروه مشترک و همکاری در زمینه بیمه هنرمندان گفت: برخی از آئین‌نامه‌ها و روند‌های اجرایی فعلی در زمینه بیمه هنرمندان نیاز به اصلاح و بازنگری دارد و ما در چارچوب مقررات آماده همکاری کامل با سازمان سینمایی کشور و خانه سینما - از مجموعه های تحت حمایت این سازمان سینمایی- هستیم تا پوشش بیمه‌ای هنرمندان و قرارداد‌های پیمان این حوزه به نحومطلوب‌تری انجام شود.

خبرنگار :علیرضا نیاکان

http://dezfoolnews.ir/fa/News/111392/معاون-بیمه‌ای-سازمان-تأمین‌اجتماعی-45-هزار-نفر-را-تحت‌پوشش-بیمه-هنرمندان-داریم
بستن   چاپ