تعداد نمایندگان خوزستان در مجلس افزایش پیدا نمی کند
تعداد نمایندگان خوزستان در مجلس افزایش پیدا نمی کند
يکشنبه 25 تير 1402 - 14:24:59
فارس

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان خوزستان گفت: بر اساس آخرین اخبار تعداد نمایندگان استان در مجلس همان 18 نفر در 14 حوزه انتخابیه خواهد بود.

ابوالحسن معماری، رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان خوزستان اظهار کرد: بر اساس آخرین اخبار  تعداد نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی همان 18 نفر در 14 حوزه انتخابیه خواهد بود. همچنین بر اساس آخرین تقسیماتی که به ما ابلاغ شده دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در 30 شهرستان و 41 بخش استان برگزار می‌شود.
وی گفت: یازدهمین دوره انتخابات مجلس در خوزستان در سه هزار و 143 شعبه اخذ رای برگزار شد که پیش بینی می‌کنیم در انتخابات پیش‌رو این تعداد حدود 10 تا 15 درصد افزایش یابد. همچنین تعداد اعضای شبکه نظارت بر انتخابات 10 تا 15 درصد نسبت به دوره قبل افزایش خواهد یافت.
رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان خوزستان جلب اعتماد و اطمینان مردم نسبت به سلامت انتخابات و صیانت از آرا را مهمترین هدف شورای نگهبان عنوان کرد و افزود: رعایت کامل بی‌طرفی در انتخابات، سرلوحه اقدامات شورا و اعضای این شبکه است و ملاک کار ما بر مبنای قانون خواهد بود.
معماری با اشاره به اینکه شورای نگهبان از برگزاری انتخابات به‌صورت الکترونیکی استقبال می‌کند گفت: برای برگزاری انتخابات الکترونیکی باید از جهت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری آمادگی کامل را داشته باشیم لذا شورای نگهبان باید از جهت امنیت و صیانت از آرای مردم مطمئن باشد.
وی افزود: منتظریم که مجمع تشخیص مصلحت نظام هر چه زودتر نظر خود را درباره طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام کند و بر اساس این طرح پیش ثبت نام انتخابات مجلس انجام شود.
معماری درباره بحث رسیدگی به صلاحیت‌ها گفت: شورای نگهبان در همه مراحل انتخابات سه اصل شرع مقدس، اخلاق و قانون را مبنای کار خود قرار می‌دهد. یکی از مراحل انتخابات رسیدگی به صلاحیت‌ها است که شورای نگهبان، پرونده‌ نامزدها را صرف‌نظر از گرایش‌های سیاسی بر اساس محتوای پرونده و به استناد موارد ذکر شده در قانون اساسی بررسی و درباره آن اظهارنظر می‌کند.
معماری در خصوص تأیید صلاحیت نمایندگانی که مجددا کاندیدا می‌شوند، گفت: تأیید صلاحیت نمایندگان مجلس که برای بار دوم نامزد انتخابات می‌شوند، از وظایف شورای نگهبان است و تأیید صلاحیت تنها برای یک دوره معتبر است


http://dezfoolnews.ir/fa/News/111203/تعداد-نمایندگان-خوزستان-در-مجلس-افزایش-پیدا-نمی-کند
بستن   چاپ