گردهمایی هنرمندان تئاتر اردبیل به مناسبت جشن دهه ولایت
گردهمایی هنرمندان تئاتر اردبیل به مناسبت جشن دهه ولایت
شنبه 17 تير 1402 - 18:13:26
صبح ملت نیوز
گردهمایی هنرمندان تئاتر اردبیل به مناسبت جشن دهه ولایت 

همزمان با جشن‌های دهه ولایت و امامت و در آستانه عید غدیر خم  گردهمایی هنرمندان رشته تئاتر در قالب همایش هنرمندان این رشته در مجتمع فدک اردبیل برگزار تا مدیرکل هنرهای نمایشی و مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران با حضور در این رویداد شنونده مطالبات و درخواست‌های هنرمندان باشند.
در این همایش که همراه با گردهمایی هنرمندان، تقدیر از فعالان این رشته، کارگاه‌های گفت‌وگومحور تخصصی و نمایشنامه‌خوانی بود، سه نفر به نمایندگی از جامعه هنرهای نمایشی استان اردبیل خواسته‌ها و مطالبات فعالان این عرصه را مطرح کردند.
در این همایش مهمترین مطالبه و خواسته اهالی تئاتر رفع نگاه تبعیض‌آمیز مسئولان بین مرکز کشور و سایر استان‌ها، حمایت از ساخت سالن‌های تخصصی تئاتر در استان‌های محروم، حمایت از گروه‌های نمایشی برای حضور در جشنواره‌های سراسری و برون مرزی و برگزاری کلاس‌های تخصصی و آموزشی را خواستار شدند.
در این رویداد همچنین ضرورت حمایت مالی از گروه‌های تئاتر، برگزاری جشنواره ملی با محوریت تئاتر ترکی، پرهیز از رفتارهای سلیقه‌ای مسئولان و ایجاد یک پاتوق هنری برای اصحاب فرهنگ، هنر به ویژه هنرمندان عرصه نمایشی و تئاتر از مسئولان درخواست شد تا امکان ارائه توانمندی‌های هنرمندان استان اردبیل فراهم آید.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز در این رویداد اظهار کرد: 23 گروه نمایشی و تئاتر در استان فعال است که آمادگی اجرای برنامه‌های مستمر در طول سال را دارند.
سعید نوریان تصریح کرد: در قالب این همایش که با برنامه‌های متنوع و برگزاری کارگاره‌های تخصصی همراه بود، سعی کردیم تا برای اولین بار تجلیل شایسته‌ای را از گروه‌های مختلف تئاتر که در سطح ملی و منطقه‌ای درخشش داشتند، تقدیر و تجلیل کرده و مطالبات آنها را به گوش مسئولان کشوری برسانیم.
وی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره جدید مسئولیت خود سعی دارد تا حامی هنرمندان فرهیخته بوده و بستر یک حرکت تحولی را در عرصه هنر نمایش و تئاتر فراهم کند.

 خبرنگار : آرام طالشی پریخانی

http://dezfoolnews.ir/fa/News/109853/گردهمایی-هنرمندان-تئاتر-اردبیل-به-مناسبت-جشن-دهه-ولایت
بستن   چاپ