مبتذل و بی‌هویت؛ اعتراض به بعضی آهنگ‌ها در یک کنسرت!
مبتذل و بی‌هویت؛ اعتراض به بعضی آهنگ‌ها در یک کنسرت!
سه شنبه 13 تير 1402 - 08:37:12

حمیدرضا نوربخش ـ مدیرعامل خانه موسیقی ـ در جریان برگزاری یک کنسرت گفت: «متاسفانه ما روزگاری را سپری می‌کنیم که گوش شنیداری مردم هر روز دارد خراب‌تر می‌شود. مردم با موسیقی درست فاصله می‌گیرند و دلایل بسیاری دارد. ما در رسانه‌ها عمدتا موسیقی خوب نمی‌شنویم و کسی دغدغه این موضوع را ندارد. نمی‌دانم چرا بعضی از خوانده‌ها در سال‌های پس از انقلاب نتوانستد کار کنند و این یکی از افسوس‌های من است.»

به گزارش ایسنا، یازدهم تیر ماه کنسرت «جاودانه‌های موسیقی ایران» با صدای محمدجواد یزدچی به همراهی ارکستر نیایش به سرپرستی علیرضا امینی در تالار وحدت اجرا شد. تنظیم قطعات برای اجرای زنده برعهده ایمان ملکی بوده است.

در جریان برگزاری این کنسرت، علیرضا امینی از حمیدرضا نوربخش دعوت کرد که به بیان سخنانی بپردازد. نوربخش گفت: «زحمات این برنامه بر دوش علیرضا امینی است و سال‌ها است تلاشی خستگی‌ناپذیر دارد. او به بازیابی و بازشنیداری آثار دهه‌های گذشته می‌پردازند که به نظر من بسیار حائز اهمیت است. متاسفانه ما روزگاری را سپری می‌کنیم که گوش شنیداری مردم هر روز دارد خراب‌تر می‌شود. مردم با موسیقی درست فاصله می‌گیرند که دلایل بسیاری دارد. در رسانه‌ها عمدتا موسیقی خوب نمی‌شنویم و کسی دغدغه این موضوع را ندارد. نمی‌دانم چرا بعضی از خوانده‌ها در سال‌های پس از انقلاب نتوانستد کار کنند و این یکی از افسوس‌های من است. خوانندگانی که موسیقی خوب تولید کردند. آدم متحیر می‌شود بعضی از موسیقی‌ها چه حجم انبوهی شنونده دارد! اشعار بی‌پایه و مبتذل و موسیقی‌های بی‌هویت منتشر می‌شود.»

 

 

در این کنسرت یک فایل صوتی از کورس سرهنگ‌زاده پخش شد که در آن گفته بود: «سلام. سلامی بلندبالا، خالصانه و بسیار گرمم را به هم‌وطنان گرامی و ارجمند ابراز می‌دارم و جا دارد در این جمعی که به‌خاطر تولدم مرا یادآور شده‌اید، از همه دوستان قدردان و سپاسگذار باشم. از خداوند متعال سلامت و توفیق روزافزون برای هم‌وطنان و دوستان خوبم آرزو می‌کنم.»

این کنسرت در دو بخش برگزار شد و در آن محمدجواد یزدچی که تهیه‌کننده این کنسرت بود، قطعات خاطره‌انگیزی مثل: اینا همش کار دله، دل که بی‌یار  نمیشه، کاش تو هم حال مرا داشتی، بگو کجایی، عاشق شدن فایده نداره و ... را اجرا کرد.

انتهای پیام


http://dezfoolnews.ir/fa/News/109725/مبتذل-و-بی‌هویت؛-اعتراض-به-بعضی-آهنگ‌ها-در-یک-کنسرت
بستن   چاپ