تعیین90 گروه ناظر دام پزشکی خوزستان برای ذبح دام ها در عید قربان
سه شنبه 6 تير 1402 - 11:13:41
صداو سیما
مدیرکل دام‌پزشکی خوزستان گفت: 90 گروه نظارتی دام‌پزشکی ثابت و سیار در روز عید قربان، وظیفه بازرسی بهداشتی و ذبح شرعی را انجام می‌دهند.
ناصر عسکری‌فرد، مدیرکل دام‌پزشکی خوزستان عنوان کرد: ذبح دام در روز عید قربان امسال در محل‌های از پیش تعیین شده و کشتارگاه‌های دام استان انجام می‌شود و ناظران دامپزشکی استان برای بازرسی و نظارت بهداشتی و شرعی بر دام‌های قربانی در روز عید قربان از ساعت 6 صبح تا 14 در این محل‌ها مستقر و آماده خدمت رسانی به مردم استان هستند.
وی افزود: همچنین گروههای سیار در کل استان برای انجام نظارت‌های بهداشتی رایگان، آماده اعزام به منازل و محل‌های در خواستی مردم می‌باشند.
عسکری فرد گفت: 120 نفر کارشناس دامپزشکی و 60 نفر روحانی ناظر بر ذبح شرعی در قالب 90 گروه نظارتی ثابت و سیار در روز عید قربان، بازرسی بهداشتی و نظارت شرعی را انجام خواهند داد.
مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان خاطرنشان کرد: با توجه به بروز بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در چند شهرستان و ابتلای چندین نفر به این بیماری، به شهروندان توصیه کرد، شهروندان از خرید دام دارای کنه چسبیده به قسمت‌های بدون مو و پشم جدا خودداری کنند و گوشت دام تازه ذبح شده را به مدت 24 ساعت و امحا و احشا آن را به مدت 48 ساعت در یخچال قرار داده و بعد مورد استفاده قرار دهند و از مصرف گوشت و جگر نیم پز جدا خودداری کنند.
شایان ذکر است هم استانی‌ها می‌توانند با تماس با شماره 06133361353 داخلی 206 الی 208 خواستار حضور بازرسان بهداشتی و شرعی در محل ذبح باشند.

http://dezfoolnews.ir/fa/News/109484/تعیین90-گروه-ناظر-دام-پزشکی-خوزستان-برای-ذبح-دام-ها-در-عید-قربان
بستن   چاپ