واشنگتن: ارتش سودان در حفاظت از غیرنظامیان شکست خورده است
واشنگتن: ارتش سودان در حفاظت از غیرنظامیان شکست خورده است
جمعه 26 خرداد 1402 - 09:26:22

وزارت خارجه آمریکا نقض‌های مکرر حقوق بشر و خشونت در منطقه دارفور را محکوم و تأکید کرد که ارتش سودان در حفاظت از غیرنظامیان شکست خورده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، ارتش سودان در دارفور در حفاظت از غیرنظامیان شکست خورده است و از طریق تشویق و تحریک قبایل درگیری را تشدید می‌کند. حملات جنگنده‌ها یا پهپادهای ارتش سودان منجر به ناکام ماندن تلاش‌های انسانی شده است.

در این بیانیه آمده است: با اینکه عامل اصلی درگیری‌های شدید در دارفور نیروهای واکنش سریع هستند اما دو طرف مسئول نقض حقوق بشر در این منطقه‌اند. ما نگران گزارش‌های منتشر شده درباره خشونت گسترده از جمله خشونت جنسی و کشتار نژادی در غرب دارفور توسط نیروهای واکنش سریع و شبه‌نظامیان هم‌پیمان آن هستیم. ما از دو طرف می‌خواهیم جنگ در این منطقه را متوقف کرده و بر نیروهای خود کنترل داشته و عاملان اقدامات خشونت آمیز یا نقض‌ها را محاکمه کنند و اجازه رسیدن کمک‌های بشردوستانه به ساکنان را بدهند.

آمریکا ترور خمیس ابکر، والی غرب دارفور را محکوم و نسبت به گزارش‌های منتشر شده درباره کشته شدن برادر سلطان المسالیت، رهبر قبیله و 16 تن دیگر در الجنینه ابراز نگرانی کرد.

از 15 آوریل استان‌های سودان به ویژه خارطوم صحنه درگیری‌های شدید میان نیروهای ارتش سودان به رهبری عبدالفتاح البرهان و نیروهای واکنش سریع به رهبری محمد حمدان دقلو (حمیدتی) است. با وجود امضای چندین توافق آتش‌بس کوتاه مدت میان دو طرف اما درگیری‌ها همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام


http://dezfoolnews.ir/fa/News/108288/واشنگتن-ارتش-سودان-در-حفاظت-از-غیرنظامیان-شکست-خورده-است
بستن   چاپ