سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: اموال آزادشده ایران در عراق برای مبادلات بشردوستانه است اموال آزادشده ایران در عراق برای مبادلات بشردوستانه است
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: اموال آزادشده ایران در عراق برای مبادلات بشردوستانه است اموال آزادشده ایران در عراق برای مبادلات بشردوستانه است
پنجشنبه 25 خرداد 1402 - 11:04:56
مهر
 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا برای ایران در خصوص استفاده از اموال بلوکه شده خود در عراق شرط گذاشت!

به گزارش صبح ملت به نقل از العربیه، «متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که اقدام عراق در خصوص تحویل دادن نزدیک به سه میلیارد دلار از اموال بلوکه شده ایران به این کشور، مشروط است.

میلر ادامه داد: ایران می‌تواند به این اموال دسترسی پیدا کند اما باید تنها در معاملات بشردوستانه و معاملاتی که شامل تحریم‌های آمریکا نمی‌شود، از این پول‌ها استفاده کند.

وی گفت: هنوز توافقی میان ایران و آمریکا در خصوص توقف غنی سازی اورانیوم به میزان بیشتر از 60 درصد در برابر آزادسازی برخی اموال بلوکه شده ایران و تبادل زندانی‌ها، به دست نیامده است.

میلر اضافه کرد: وزارت خارجه آمریکا از سال 2018 در مشورت با کنگره یکسری معافیت‌ها را ارائه کرده است که به عراق اجازه می‌دهد هزینه واردات برق خریداری شده از ایران را در یک حساب بانکی محدود و کنترل شده در عراق پرداخت کند.

شنبه گذشته نیز سخنگوی وزارت امور خارجه عراق از گفتگوی نتیجه‌بخش وزیر امور خارجه این کشور با همتایان آمریکایی و عمانی درباره ایران خبر داد.

«احمد الصحاف» طی سخنانی گفت که «فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق نتایج پیشرفته‌ای را در رابطه با مبادلات مالی بین عراق و ایران کسب کرده است.

وی در این خصوص گفت: وزیر امور خارجه عراق در جریان کنفرانس بین المللی مبارزه با تروریسم که در ریاض برگزار شد، گفتگوی هدفمندی را با همتای آمریکایی خود انجام داد که منجر به ترتیبات اساسی در خصوص بدهی‌های مالی بین عراق و ایران شد.

این مقام ارشد عراقی تصریح کرد که فواد حسین به همین منظور با «بدر البوسعیدی» همتای عمانی خود نیز هماهنگی و گفتگوهای مستمری را در سطح عالی انجام داد.



http://dezfoolnews.ir/fa/News/108266/سخنگوی-وزارت-خارجه-آمریکا-اموال-آزادشده-ایران-در-عراق-برای-مبادلات-بشردوستانه-است-اموال-آزادشده-ایر
بستن   چاپ