مدال طلای جهانی بر گردن ناهید کیانی
دوشنبه 15 خرداد 1402 - 12:47:20
مدال طلای جهانی بر گردن ناهید کیانی 

تاریخ‌سازی ناهید کیانی با کسب مدال طلای جهان 
کیانی برای نخستین بار مدال طلای جهان را برای تکواندوی زنان ایران بدست آورد.

در روز پایانی رقابت‌های تکواندوی قهرمانی جهان 2023 در باکو، ناهید کیانی در وزن 53- کیلوگرم، با برتری مقابل رقبای خود راهی فینال شد و با برد دو بر صفر در برابر حریف چینی خود توانست طلسم کسب طلا را بشکند و قهرمان این مسابقات شد 
ناهید کیانی با برتری برابر جو زو از چین توانست اولین مدال طلای کاروان ایران در آخرین شب رقابت های قهرمانی جهان باکو کسب کند
گفتنی است پس از 9 سال نماینده ایران توسط ناهید کیانی در رقابت های قهرمانی جهان صاحب نشان طلا شد. همچنین کیانی اولین مدال آور طلایی تاریخ بانوان در جهان لقب گرفت. 
وزیر ورزش و جوانان: 
تاریخ‌سازی ناهید کیانی در مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان، بیانگر توسعه ‌و تعالی در مسیر افتخارآفرینی ورزش بانوان ایران اسلامی با رویکرد عزت، عفت و افتخار است که می‌تواند در بازی‌های آسیایی هانگژو و المپیک پاریس پیروزی‌های بدیع‌تری را به ارمغان آورد. این پیروزی مبارک ایران عزیز!
ناهید کیانی پس از کسب مدال طلا در رقابت های تکواندوی قهرمانی جهان 2023 که برای نخستین بار در تاریخ تکواندوی بانوان ایران به دست آمد، گفت: قطعا مسابقات قهرمانی جهان سطح بالایی دارد. خدا را شکر با تمام توان در این رقابت ها حاضر شدم و توانستم در پنج مبارزه به پیروزی برسم و مدال طلا را کسب کنم.
تکواندوکار وزن 53- کیلوگرم بانوان ایران، درباره کسب این مدال تاریخی خاطرنشان کرد: احساس خیلی خوبی دارم. همیشه کسب اولین مدال خیلی به آدم می چسبد. امیدوارم این موفقیت ادامه دار باشد و همه بچه ها رسیدن به مدال طلای جهان را تجربه کنند.
وی درباره گام بلند خود برای کسب سهمیه المپیک با ایستادن بر سکوی نخست جهان، گفت: همه تلاش من برای موفقیت در المپیک است. امیدوارم به هدفی که دارم برسم.



✍🏻 پیمان چینی ساز 

http://dezfoolnews.ir/fa/News/108053/مدال-طلای-جهانی-بر-گردن-ناهید-کیانی
بستن   چاپ