آغاز تکمیل پل میانرود دزفول
آغاز تکمیل پل میانرود دزفول
جمعه 12 خرداد 1402 - 14:36:33
صبح ملت نیوز

 به گزارش صبح ملت نیوز، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور گفت: عملیات اجرایی این پل بعد از توقف طولانی در سال 1401 در ردیف اعتبارات ملی قرار گرفت که با تامین اعتبار لازم و تعیین پیمانکار عملیات تکمیل این طرح سرعت گرفته است.

خیرالله خادمی می گوید: پل میانرود به طول 450 متر بر روی رودخانه دز احداث شده است، یک هزار و 580 میلیارد ریال برای تکمیل این طرح برآورد شده است که پیش بینی می‌شود تا 2 هزار و 500 میلیارد ریال افزایش یابد.

به گفته او با تامین اعتبار مورد نیاز این طرح و رفع موانع پیش روی آن پیش بینی می‌شود این طرح طی 18 تا 24 ماه تکمیل و اجرایی شود.
خادمی اظهار کرد: بخش زیادی از طرح میانرود به هفت تپه اجرا شده است و با حرکتی جهادی می‌توان این طرح را در زمان تعیین شده حداکثر 2 ساله به بهره برداری رساند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: تکمیل طرح‌های نیم تمام در خوزستان اولویت دولت و مدیران ارشد استان است.

محمد خانچی با اشاره به اقدام‌های انجام شده برای فعال شدن طرح نیمه تمام پل میانرود شهرستان دزفول گفت: با فعال شدن این طرح و تامین اعتبار مورد نیاز آن از ردیف اعتبارات ملی امیدواریم گره چند ساله از این طرح باز می‌شود.

او می‌گوید: احداث و تکمیل پل مهم میانرود نقش مهمی در خارج کردن شهر‌های مسیر از بن بست و تحول در منطقه دارد.

نماینده مردم دزفول در مجلس گفت: بازدید رییس مجلس از این زمینه لازم برای گره گشایی از این طرح را فراهم کرد.

سید احمد آوایی می‌گوید: با بودجه‌های قطره چکانی امکان تکمیل و بهره برداری از این پل وجود نداشت، پیگیری برای قرار گرفتن این طرح در ردیف اعتبارات ملی با جدیت دنبال شد تا به نتیجه رسید.

به گفته او سرعت بخشی برای تکمیل پل میانرود به عنوان اولویت در دستور کار قرار گرفت که قرار گرفتن این طرح در ردیف بودجه‌های ملی می‌تواند نقش اساسی در تکمیل و بهره برداری از این طرح داشته باشد.

آوایی گفت: بهره برداری از پل میانرود موجب خارج کردن شهر‌های جنوبی شهرستان دزفول از بن بست می‌شود و مسیر این شهر‌ها را تا 40 کیلومتر کاهش می‌یابد.


http://dezfoolnews.ir/fa/News/108031/آغاز-تکمیل-پل-میانرود-دزفول
بستن   چاپ