مسکو: تلفات ارتش اوکراین در ماه اخیر بیش از 16 هزار نفر است
مسکو: تلفات ارتش اوکراین در ماه اخیر بیش از 16 هزار نفر است
سه شنبه 9 خرداد 1402 - 17:26:30
فارس

وزیر دفاع روسیه با بیان اینکه کمک نظامی غرب به اوکراین تأثیری بر نتیجه عملیات نظامی ویژه نمی‌گذارد، گفت که با وجود تلفات سنگین اوکراینی‌ها، کشورهای غربی از کی‌یف می‌خواهند که ضدحمله بزند.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع فدراسیون روسیه امروز (سه‌شنبه) خبر داد که تلفات ارتش اوکراین در جنگ با این کشور، طی ماه می از 16هزار نظامی گذشته است.

شویگو طی نشست خبری در مسکو گفت: «نیروهای روسیه در ماه می 16 فروند جنگنده، 466 هواپیمای بدون سرنشین، بیش از 400 دستگاه تانک و خودروی زرهی و بیش از 230 خودروی نظامی و نارنجک‌انداز اوکراینی را منهدم کردند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با بیان اینکه حمایت غرب از اوکراین فقط پایان عملیات نظامی را به تاخیر می‌اندازد اما نمی‌تواند بر نتیجه و اهداف آن تاثیر بگذارد، توضیح داد: «با وجود تلفات سنگین نیروهای مسلح اوکراین، غرب به کی‌یف فشار می‌آورد تا ضدحمله گسترده‌ای انجام دهد».

این مقام نظامی روس ضمن اشاره به نابودی 29 فروند موشک کروز «سایه توفان» ساخت انگلیس و اهدایی به اوکراین توسط سامانه‌های پدافندی روسیه، اظهار داشت: «نیروهای روسی چند روز پیش یک سامانه پدافند هوایی پاتریوت دیگر را در کی‌یف هدف قرار دادند».

طبق این گزارش، شویگو درباره نفوذ گروه‌های خرابکار اوکراینی به قلمرو روسیه گفت: «نیروهای روسیه قاطعانه به حملات تروریستی شبه‌نظامیان اوکراینی علیه غیرنظامیان در روسیه با استفاده از سلاح‌های ناتو، پاسخ می‌دهند».

به نوشته اسپوتنیک، وی همچنین افزود: «نیروهای روسی مسیرهای تدارکات تجهیزات و ارسال تسلیحات غربی به اوکراین را زیر نظر دارند و در صورت کشف، آنها را هدف قرار می‌دهند».

پیش از این نیز وزیر دفاع روسیه با حضور در منطقه عملیاتی در زاپروژیا واقع در جنوب شرقی اوکراین، گفته بود که نظامیان کی‌یف در این محور متحمل خسارات و تلفات گسترده‌ای شده‌اند. (جزئیات بیشتر)

http://dezfoolnews.ir/fa/News/107964/مسکو-تلفات-ارتش-اوکراین-در-ماه-اخیر-بیش-از-16-هزار-نفر-است
بستن   چاپ