امیر آشتیانی: پیام رونمایی از موشک خرمشهر 4 حمایت از صلح در منطقه است
امیر آشتیانی: پیام رونمایی از موشک خرمشهر 4 حمایت از صلح در منطقه است
پنجشنبه 4 خرداد 1402 - 11:56:44

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: پیام رونمایی از موشک خرمشهر 4 برای دوستان ما کمک به صلح و ثبات در منطقه و حمایت همه‌جانبه از دوستان و کشورهایی است که در مسیر مبارزه با نظام سلطه هستند و مواضع آگاهانه و صلح‌طلبانه دارند.

به گزارش ایسنا، امیر محمدرضا آشتیانی در مراسم رونمایی از موشک راهبردی برد بلند و نقطه‌زن خرمشهر 4 (خیبر) اظهار کرد: ما در دفاع از کشور و دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی مصمم هستیم در و به دشمن این را نشان دادیم که به هیچ وجه نمی‌تواند جوانان ما را از مسیر پیشرفت و رشد و تعالی باز دارد. 

وی با اشاره به رونمایی از این موشک راهبردی، افزود: پیام این اقدام برای دوستان ما کمک به صلح و ثبات در منطقه و حمایت همه جانبه از دوستان ما و کشورهایی که در مسیر مبارزه با نظام سلطه هستند و مواضع آگاهانه و صلح طلبانه دارند.

وزیر دفاع یادآور شد: ما در حوزه‌های مختلف موشکی و پهپادهای که می‌تواند نیروهای مسلح را تجهیز کند با توجه به نوع تهدیداتی که متصور است گام برمی داریم.

امیر آشتیانی تاکید کرد: این رونمایی‌ها در آینده ادامه خواهد داشت و مردم ما شاهد پیشرفت‌های فرزندانشان در وزارت دفاع خواهند بود.

وی با اشاره به ویژگی‌های موشک خرمشهر اظهار کرد: این موشک ثمره تلاش شبانه‌روزی چند سال دانشمندان ما در سازمان صنایع هوافضاست. از ویژگی‌های این موشک رادارگریزی و عبور از پدافند هوایی دشمن است زیرا سطح مقطع راداری کمی دارد.

وزیر دفاع ادامه داد: برد این موشک 2000 کیلومتر است با یک سر جنگی که قدرت انتحاری بسیار بالایی دارد و از قابلیت ویژه‌ای برخوردار است و می‌تواند از سرجنگی‌های متنوعی استفاده و متناسب با مأموریت‌ها سرجنگی مورد نظر را حمل کند.

آشتیانی با بیان اینکه آماده‌سازی این موشک در کمترین زمان یکی از ویژگی‌های این موشک است، یادآور شد: موشک بالستیک خرمشهر 4 می‌تواند به سرعت آماده عملیات شود. 

انتهای پیام


http://dezfoolnews.ir/fa/News/107796/امیر-آشتیانی-پیام-رونمایی-از-موشک-خرمشهر-4-حمایت-از-صلح-در-منطقه-است
بستن   چاپ