فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران:
دزفول، شهر نماد مقاومت و سلحشوری است و مردم این شهر درس مقاومت را به همه ی ملتهای جهان آموختند
پنجشنبه 4 خرداد 1402 - 11:45:20
صبح ملت نیوز
به گزارش  خبرنگار  صبح ملت نیوز ، مراسم ملی   چهارم  خرداد 1402 به مناسبت روز دزفول ، روز مقاومت و پایداری با حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران ، علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان و سید احمد آوایی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان کشوری و محلی در حسینیه ثارالله دزفول برگزار شد.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن جایگاه و اهمیت مقاومت در فرهنگ دینی گفت: در روایات دینی با مضامین مختلف؛ مومنان را به استقامت در برابر دشمنان ترغیب کرده‌اند. موفقیت، عزت، سرافرازی و پیروزی یک ملت جزء در سایه ی ایمان به خداوند بزرگ و ایستادگی در راه ایمان به دست نمی‎‌آید. مقاومت واژه ای است که ملت بزرگ ایران در مقاطع مختلف و گوناگون تاریخ آن را معنی و مشی کرده است و درس ایستادگی را سرلوحه ی زندگی خود قرار داده و مقاومت مردم ایران در برابر استعمار خارجی و استبداد داخلی در جای‌جای این سرزمین مشهود است.

وی افزود: مقاومت در برابر تهاجم نظامی بیگانگان، قراردادهای تحمیلی،شبیخون فرهنگی، تحریم‌های ظالمانه، اوراق پر افتخار کارنامه ملت ایران و مردم شجاع دزفول در دوران طیبه انقلاب اسلامی است. آنانی که در مقاومت سستی کردند و سازش را انتخاب کردند با ذلت همه هستی خود را از دست دادند اما آنهایی که با ایمان به خدا مقاومت کردند در پیشگاه الهی در چشم ملت‌ها در صفحات تاریخ با عزت و سرافراز باقی مانند و الگو و چراغ راه سایرین شدند و دزفول قهرمان اینگونه افتخار ماندنی شد.

موسوی بیان کرد: دزفول بر سکوی قهرمانی ایستاده است، اما آنهایی که از آن رادیوی منحوس، با صدای ناپسند الف دزفول هشدار می‌دادند، کجایند؟ اینک دزفول است که ایستاده است به لقب شایسته مقاومت نگین درخشان تاج سر ملتی  که خود به مقاومت و ایستادگی شهره است، و این افتخار مضاعف است برای دزفول و مردان و زنان دزفول.

او ادامه داد: آن روزی که دشمن با حمایت و پشتیبانی‌های مالی و تسلیحاتی قدرت‌های استکباری در یک تهاجم ناجانمردانه با هدف اینکه می توانند خوزستان را چند روزه تصرف کنند از مرزهای قانونی گذشت و به میهن اسلامی ما تجاوز کرد اما آن روز مقاومت خیره‌کننده ی ملت ایران به ویژه مردم قهرمان پرور دزفول محکم بر سر راه آن جنایتکار زبون شد و توطه‌ی بزرگ استکبار با مقاومت مردم غیور خنثی شد و مقاومت جانانه و بی نظیر مردم دزفول در برابر تهاجم گسترده دشمن مانع اصلی پیشبرد اهاداف رژیم بعثی شد و راهبرد جنگ برق آسایی را که حرفش را می‌زدند و صدام به دنبال آن بود با شکست مواجه شد و علاوه بر آن این مقاومت فرصت را برای طرح ریزی و عملیات های مختلف توسط رزمندگان اسلام فراهم کرد.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد:مردم دزفول در دوران دفاع مقدس معنای جدید و نویی به مقاومت دادند و حماسه‌های بسیار بزرگ را خلق کردند و برگ های زرین زیادی را در دفتر تاریخ و افتخار شهر ثبت کردند و این دزفول گلوگاه خوزستان دارای اهمیت و موقعیت ممتازی است؛ به همین دلیل رژیم بعث عراق برای درهم شکستن و مقاومت و اشغال این شهر تلاش بسیار کرد که اگر چنین می شدبا اشغال دزفول می‌توانست ارتباط خوزستان را با مرکز قطع و صدور نفت،گاز و.. متوقف کند اما این مقاومت شجاعانه ی مردم دزفول، مجاهدت رزمندگان  چنین اجازه ای را نداد و رژیم بعث به خواست خدا به اهداف پلیدش نرسید.

عبدالرحیم موسوی اظهار کرد: در طول دوران دفاع مقدس؛ دزفول مقاوم علی‌رغم تحمل شدیدترین حملات نظامی به دشمن تفهیم کرد که در سرزمینی پا گذاشته است که زنان و مردان آن در برابر دشمن هرگز تسلیم نمی‌شوند حتی با صرف هزینه‌های زیاد نظامی و تسلیحاتی. در هشت سال دفاع مقدس مردم دزفول زیر شدیدترین حملات هوایی و موشکی دشمن بوده اند و هزاران گلوله به نقاط مختلف این شهر اصابت کرد ام این تهاجم گسترده و حملات متعدد هوایی و موشکی و توپخانه‌ای نه تنها مردم شجاع و مقاوم دزفول را تسلیم نکرد بلکه هر روز به عزم و اراده مردم برای مقاومت از شهر و سرزمینشان افزوده شد و الگویی ماندگار برای دیگر شهرها شدند.

وی افزود: حملات موشکی و هوایی به اندازه‌ای علیه دزفول شدت می گرفت که خط مقدم مناطق عملیاتی امن تر از دزفول بود اما مردم این شهر هرگز حاضر به ترک شهر نشدند و ایستادند و هر زمان که دشمن شکست را در میادین نبرد در مقابل رزمندگان اسلام متحمل می‌شد برای جبران ناکارآمدی به نظام جمهوری اسلامی ایران فشار می‌آورد و بین شهرهایی که مورد حمله قرار می‌گرفت دزفول همیشه هدف اصلی دشمن بود. اما این مردم دزفول بودند که همیشه دشمن را مآیوس می‌کردند و ما نباید این اقدامات در یک جنگ هشت ساله معنی و تفسیر کنیم بلکه باید در قالب نسل‌ها و تمدن‌سازی و تاریخ و مکتب نگاه کنیم چرا که شهر دزفول نماد مقاومت و سلحشوری است و مردم غیور این شهر مقاومت را به همه ی ملت‌های جهان آموختند.

فرمانده کل ارتش بیان کرد: در دوران دفاع مقدس دزفول یک پایگاه مهم برای پشتیبانی از جنگ بود و مردم دزفول در عین اینکه  در برابر دشمن ،گلوله‌باران و توپخانه و حملات هوایی و سختی‌ها را تحمل می‌کردند از مهربانی و عطوفتی مثال زدنی در قبال نیروهای خودی نشان می‌دادند. پذیرایی و مهمان‌نوازی مردم به رزمندگان تاثیر بسیاری بر روحیه ی  نیروهای خودی داشت و هیچگاه فراموش نمی شود.

موسوی ضمن اشاره به عشق و ارادت مردم دزفول به ائمه ی اطهار(ع)، روحیه ی انقلابی، ولایت مداری و عزم و اراده مردم دفول گفت: عواملی که برشمردم آلیاژی سخت و محکم از مردم دزفول در برابر دشمن ساخت که در نهایت این پیروزی و افتخارات را رقم زد. مقاومت و ایستادگی مثال زدنی مردم دزفول در طول دفاع مقدس نه تنها درس بزرگی برای ملت ایران داشت بلکه الگویی ماندگار و تاریخی برای همه نسلهای زمان حال و آینده است. او ادامه داد؛ امروز هم کشور به این الگوی افتخار آمیز و مؤثر نیاز دارد و می‌تواند با اتکا به این ظرفیتها و آموزه‌های مقاومت بسیاری از مشکلات جاری و آینده ی کشور را مرتفع سازد. روز چهارم خرداد به احترام دزفول روز مقاومت و پایداری ثبت شده است و در واقع این روز روز دزفول است؛ روز گرامیداشت حماسه‌های بزرگ،ایثار و فداکاری، مقاومت و ایستادگی ، صبر و غیرت، روزی که تا ابد در تاریخ ماندگار خواهد بود.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: جنگ تحمیلی در پرتو فداکاری و گذشت مردم و مجاهدت رزمندگان اسلام پیروزی بزرگی برای مردم ایران به بار آورد و این پیروزی در دفاع مقدس بود که باعث گسترش پیام روشنگرانه ی انقلاب، استحکام نظام و شکل‌گیری مقاومت اسلامی در منطقه شد.و توانستیم در جنگ انقلابمان را به جهان صادر کنیم. دفاع مقدس یک دانشگاه و مکتب بزرگ بود که درس‌های بزرگی به ما آموخت؛ مقاومت و پایداری، خودباوری و خوداتکایی،ایثار، وحدت و... بخشی از درسهایی است که ملت ایران در دوران دفاع مقدس بازآموزی کرد و پس از جنگ برای اعتلای اسلام و میهن اسلامی به کار بست. اما دشمنان این را نمی‌‌خواهند و به دنبال این هستند که مقاومت پرورش پیدا نکند، سلیمانی‌ها پرورش پیدا نکند، از خانواده های امثال نیاکانی، صیادشیرازی‌ها و سوداگرها و دیگر شهدایی که خوزستان را به ابن افتخار بزرگ رسانده اند و پرچم جمهوری اسلامی در جهان سرافراز کردند پرورش پیدا نکنند.

عبدالرحیم موسوی با اشاره به هوشیار بودن مردم ایران و فرزانگی رهبر معظم جمهوری اسلامی گفت: مردم باید هوشیار باشند، خیانت به کشور نکنند، بهم ریختن کانون خانواده یعنی نابودی غیرت، نابودی مقاومت در برابر دشمن و نهایتأ رفتن به زیر سلطه ی بیگانگان.

وی ادامه داد: مردی که در بهمن 57 از محبس نظام سلطه فرار کرد نباید الگویی برای آزادیخواهان و حقطلبان شود. مهمترین هدف استکبار این است. و پسندیده تریت مقاومت، مقاومت از دین خدا و ارزش‌هایالهی در مقابل استکبار و شیاطین است و امروز نماد دشمنان دین و انسانیت نظام سلطه به سرکردگی آمریکا و نماد ایستادگی در برابر سلطه جهاد مقاومت است. آنچه نظام سلطه در قالب یک جنگ ترکیبی روی ذهن و زندگی ملت ایران اعمال می‌کند خطرناک ترین اقدام علیه ماستو ایستادگی در برابر آن با اتکا به ارزش‌های دینی و ملی از لازم ترین و برجسته ترین نوع مقاومت است.

فرمانده کل ارتش اظهار کرد: حفظ استقلال و تمامیت ارضی نظام جمهوری اسلامی ایران دستاورد خون شهداست و این که پرچم پر افتخار ایران عزیز بر عرشه ی ناو تمام ایرانی دنا ، اقیانوس های جهان را در می‌نوردد و دریادلان ما می‌شوند مردان اجرایی اقدامات ناممکن، همه مدیون خون شهدا است.





خبرنگار: مریم کاظم پور 
عکاس : علی دباغ

http://dezfoolnews.ir/fa/News/107794/دزفول،-شهر-نماد-مقاومت-و-سلحشوری-است-و-مردم-این-شهر-درس-مقاومت-را-به-همه-ی-ملتهای-جهان-آموختند
بستن   چاپ