معاون طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست مطرح کرد: میاندشت جاجرم، شاهرود و میامی آخرین زیستگاه های یوزپلنگ آسیایی
معاون طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست مطرح کرد: میاندشت جاجرم، شاهرود و میامی آخرین زیستگاه های یوزپلنگ آسیایی
پنجشنبه 4 خرداد 1402 - 10:38:17

معاون طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: میاندشت جاجرم در خراسان شمالی، شاهرود و میامی در استان سمنان آخرین زیستگاه های یوز پلنگ آسیایی هستند.

اکبری در بازدید از  پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم و کرویدور میاندشت_ توران اظهار کرد: یوزپلنگ سرمایه ملی است و برای حفاظت از این گونه در خطر انقراض نیازمند کار جهادی هستیم.

وی افزود: میاندشت جاجرم در خراسان شمالی و شاهرود و میامی در استان سمنان آخرین زیستگاه های یوز پلنگ آسیایی هستند.

 اکبری با اشاره به تلاش های خوب محیط بانان منطقه افزود: تلاش برای نجات این گونه ارزشمند از رسالت های ما است و امیدواریم نسل آینده نیز از حضور یوزپلنگ بهره مند شوند.

گفتنی است بازدید از منطقه فنس کشی شده واقع در پاسگاه محیط بانی دوشاخ و بازدید از منطقه قرق اوزوم و بهار واقع در حاشیه شمالی پناهگاه حیات وحش میاندشت و همچنین  بازدید از منطقه حفاظت شده قرخود از دیگر برنامه های این سفر بود.

پناهگاه حیات وحش میاندشت با 85 هزار هکتار یکی از بهترین زیستگاه های یوزپلنگ آسیایی در کشور است و در دو ماهه اول سال جاری تاکنون چهار مرتبه یوزپلنگ در این منطقه مشاهده شده است.

انتهای پیام


http://dezfoolnews.ir/fa/News/107793/معاون-طبیعی-سازمان-حفاظت-محیط-زیست-مطرح-کرد-میاندشت-جاجرم،-شاهرود-و-میامی-آخرین-زیستگاه-های-یوزپلنگ
بستن   چاپ