مرز هوایی دزفول تصویب شد
مرز هوایی دزفول تصویب شد
سه شنبه 2 خرداد 1402 - 15:00:11
ایرنا
مرز هوایی دزفول تصویب شد

 فرماندار ویژه شهرستان دزفول گفت: مرز هوایی دزفول در نشستی که در وزارت کشور برگزار شد، به تصویب رسید.

علیرضا خردمند افزود: طی نشستی که امروز در وزارت کشور برگزار شد موضوع مرز هوایی دزفول مصوب شد و باید به تایید نهایی هیات دولت برسد.

وی با بیان اینکه این نشست سنگین با مخالفانی همراه بود، ادامه داد: درنهایت با نظر مثبت چهار به سه اعضای این نشست، مرز هوایی دزفول تصویب شد و با کارگروهی که در این خصوص تشکیل شده امید است نظر هیات دولت نیز مثبت و ابلاغ شود.

فرماندار ویژه دزفول از تلاش و پیگیری نماینده این شهرستان در مجلس و استاندار خوزستان قدردانی کرد و گفت: با این اتفاق، فرودگاه دزفول بین المللی می‌شود و پروازهای خارجی و صادرات نیز با افتتاح کامل گمرک برقرار خواهد شد.

وی ادامه داد: البته مقدمات و زیرساخت‌های لازم از جمله برقراری کامل گمرک، ارتقای ترمینال مسافربری و برقراری ترمینال باری باید تامین شوند تا فرودگاه دزفول توانایی انجام پروازهای بین المللی را داشته باشد.

خردمند با بیان اینکه منتظر نظر نهایی هیات دولت در این رابطه هستیم، اظهارکرد: مرز هوایی تاثیر بسزایی در صادرات محصولات کشاورزی و رونق اقتصادی منطقه خواهد داشت.

سالانه افزون بر سه و نیم میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی در دزفول تولید می‌شود که به علت انجام نشدن صادرات، بخشی از این محصولات مازاد به هدر می‌روند یا خوراک دام می‌شوند.

http://dezfoolnews.ir/fa/News/107730/مرز-هوایی-دزفول-تصویب-شد
بستن   چاپ