میم‌کوین‏‏‏‏‏‌ها همچنان مورد‌توجه سرمایه‏‏‏‏‏‌گذاران هستند
پپه؛ توفان جدید بازار
شنبه 23 ارديبهشت 1402 - 11:55:12
دنیای اقتصاد
پپه؛ توفان جدید بازار

رمزارزها یک بازار بسیار بزرگ و متنوع است، هم‌اکنون ‌هزاران ارز و توکن دیجیتالی متنوع عرضه شده‌است که هرکدام ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند. با توجه به این تنوع، ارز‌‌‌‌‌‌های دیجیتال در دسته‌‌‌‌‌‌های مختلفی مانند ارز‌‌‌‌‌‌های متاورسی، استیبل‌کوین‌‌‌‌‌‌ها و میم‌کوین‌‌‌‌‌‌ها تقسیم می‌شوند که شناسایی آنها را ساده‌‌‌‌‌‌تر می‌کند. سرمایه‌‌‌‌‌‌گذاران در برخی زمان‌ها به یک دسته‌‌‌‌‌‌ علاقه بیشتری نشان می‌دهند و با افزایش توجه‌‌‌‌‌‌ها به آن دسته، این فرصت برای ارزهای دیجیتال جدید ایجاد می‌شود تا در مدت زمانی کوتاه، رشد قیمتی بسیار زیادی داشته باشند.
پپه؛ توفان جدید بازار
میم‌کوین پپه نیز از جمله این ارز‌‌‌‌‌‌های دیجیتال است که طی چند هفته گذشته گرد و خاک زیادی در بازار به پا کرده‌است و حتی موفق شد تا به لیست 50 ارز دیجیتال برتر نیز راه پیدا کند. موفقیتی که باری دیگر نشان داد دسته میم‌کوین‌‌‌‌‌‌ها همچنان بسیار محبوب است و این ارز‌‌‌‌‌‌های دیجیتال دارای پتانسیل رشد قیمتی بسیار زیادی هستند.

داستان آغاز مسیر میم‌کوین‌‌‌‌‌‌ها
دوج‌کوین به‌عنوان اولین میم‌کوین بازار به‌شمار می‌رود که در سال‌2013 عرضه شد. با وجود عمر طولانی این ارز دیجیتال نسبت به بسیاری از ارز‌‌‌‌‌‌های دیگر بازار، تا چند سال‌گذشته توجهات زیادی به دوج‌کوین جلب نشد و کمتر کسی نام آن را شنیده بود. یکی از دلایل اصلی که دوج‌کوین فرصت درخشیدن را پیدا نکرد این است که میم‌کوین‌‌‌‌‌‌ها معمولا ارز‌‌‌‌‌‌های دیجیتالی هستند که هدف و برنامه توسعه مشخصی ندارند و صرفا با الهام از شوخی‌‌‌‌‌‌های محبوب اینترنتی ساخته شده‌اند. دوج‌کوین نیز از جمله این ارز‌‌‌‌‌‌ها است و حتی خود سازندگان نیز تصور نمی‌کردند روزی ‌میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از آن استفاده کنند. اما در زمانی‌که با گسترش کرونا در سراسر جهان رعایت فاصله اجتماعی اجباری و بسیاری از فعالیت‌‌‌‌‌‌های جهانی به‌صورت‌مجازی دنبال شد، فعالیت‌‌‌‌‌‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری‌های دیجیتالی نیز رواج پیدا کرد و ارز‌‌‌‌‌‌های دیجیتال از جمله دوج‌کوین موفق شدند تا در مرکز توجهات قراربگیرند.ورود به بازار ارزهای دیجیتال آسان است و فرصت‌های بسیاری برای کسب سود وجود دارد، ویژگی‌هایی که منجر به تزریق سرمایه‌‌‌‌‌‌ بسیاری به بازار ارز‌‌‌‌‌‌های دیجیتال و رشد قیمتی اکثر ارز‌‌‌‌‌‌ها شد. با آغاز سال‌2021، دوج‌کوین نیز موفق شد تا از این فرصت استفاده کند و افزایش قیمتی داشته باشد. این رشد قیمتی در ادامه با حمایت‌های مداوم ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، مالک شرکت توییتر و یکی از افراد اثرگذار در فضای اجتماعی همراه شد. در نتیجه این حمایت‌ها، دوج‌کوین در مدت کوتاهی موفق شد رشد چندبرابری قیمت را تجربه کند و سود بسیار خوبی را نصیب سرمایه‌‌‌‌‌‌گذاران قدیمی خود کرد.

با رشد شدید قیمت دوج‌کوین، توجه‌‌‌‌‌‌ها به میم‌کوین‌‌‌‌‌‌های بازار جلب شد و برخی از پروژه‌های دیگر مانند شیبا اینو نیز از این فرصت ایجاد‌شده‌استفاده کردند و جایگاه خود را ارتقا دادند. از سال‌2021، میم‌کوین‌‌‌‌‌‌ها همواره یک بازار داغ و جذاب برای علاقه‌مندان ارز‌‌‌‌‌‌های دیجیتال بوده‌است و با وجود برخی مخالفت‌‌‌‌‌‌ و انتقادها، همچنان به‌طور گسترده در این ارز‌‌‌‌‌‌های دیجیتال سرمایه‌گذاری انجام می‌شود.

درحالی‌که برخی پیش‌بینی می‌کردند با بازار نزولی سال‌2022 میم‌کوین‌‌‌‌‌‌ها نیز جایگاه خود را در بازار از دست بدهند، اما عرضه موفقیت‌آمیز میم‌کوین پپه به‌خوبی نشان داد که میم‌کوین‌‌‌‌‌‌ها آمده‌‌‌‌‌‌اند تا بمانند.

پپه؛ قهرمان جدید میم‌کوین‌‌‌‌‌‌ها
اخیرا سرمایه‌‌‌‌‌‌گذاران بازار ارز‌‌‌‌‌‌های دیجیتال به‌طور مداوم نامی جدید می‌شنوند، میم‌کوینی که تنها چند روز پس از آغاز فعالیت غوغایی در بازار به پا کرده‌ و در لیست ارزهای پرسود بازار قرار گرفته‌است. این میم‌کوین پپه نام دارد و از میم اینترنتی محبوب قورباغه پپه الهام گرفته‌است.

پپه شخصیتی به شمایل قورباغه سبزرنگ است که توسط هنرمندی آمریکایی به‌نام مت فوری ساخته شده‌است. این قورباغه از سال‌2014 به یکی از شوخی‌‌‌‌‌‌های محبوب اینترنتی تبدیل شده‌است و حتی بسیاری از افراد مشهور جهانی نیز از آن استفاده کرده‌‌‌‌‌‌اند.

میم‌کوین پپه در تلاش است تا از محبوبیت این شخصیت استفاده کند و به موفقیتی مشابه دوج‌کوین و شیبا اینو دست پیدا کند. از زمان عرضه در 26 فروردین، تا به امروز پپه توجهات بسیاری را به خود جلب کرده‌است و موفق شده با رشد بیش از 1500‌درصدی، تنها در عرض چند روز به ارزش بازار بیش از یک‌میلیارد دلاری دست پیدا کند و در لیست 50 ارز دیجیتال برتر بازار قرار گیرد.

هم‌اکنون بسیاری از صرافی‌‌‌‌‌‌های بزرگ جهانی پپه را لیست کرده‌اند و با وجود کشیده‌شدن ترمز افزایش شدید قیمتی این میم‌کوین، همچنان معاملات پپه بسیار محبوب است. پپه از جمله پروژه‌های بازار به‌شمار می‌رود که اطلاعات زیادی پیرامون تیم توسعه، اهداف و برنامه‌های آینده آن وجود ندارد و تقریبا تمام موفقیت خود را مدیون ماهیت میم‌کوینی و همچنین لیست‌شدن در صرافی‌‌‌‌‌‌ها است. موضوعی که برخی نگرانی‌ها را به‌همراه داشته است. برخی معتقدند که پپه یک پروژه کلاهبرداری است و به‌زودی تمام ارزش خود را از دست خواهدداد.

خطرات سرمایه‌گذاری
با مشاهده رشد شدید قیمتی پپه، بسیاری از سرمایه‌‌‌‌‌‌گذاران بازار ترغیب می‌شوند تا از این افزایش قیمتی عقب نمانند و آن را خریداری کنند. تصمیم‌گیری در این زمان یک اشتباه قدیمی و پرتکرار در بازار ارز‌‌‌‌‌‌های دیجیتال است و می‌تواند منجر به خرید در اوج‌‌‌‌‌‌های قیمتی شود. خریدی که در نهایت ضرر‌‌‌‌‌‌های سنگینی را برای سرمایه‌گذاری کاربران به‌همراه خواهد داشت.

علاوه بر ریسک سرمایه‌گذاری بازار ارزهای دیجیتال، نحوه عرضه و فعالیت پپه نیز سوالاتی را ایجاد ‌کرده‌است. توسعه‌‌‌‌‌‌دهندگان این پروژه ناشناس هستند و اطلاعات زیادی از آنها در دست نیست. همچنین پپه برگ برنده خاصی در بازار ارز‌‌‌‌‌‌های دیجیتال ندارد و کاربردی برای آن مشخص نشده‌است.  درحالی‌که پپه هم‌اکنون نوسان‌های زیادی را تجربه می‌کند، اما بخش زیادی از رشد‌‌‌‌‌‌های قیمتی ایجادشده به جذابیت اولیه پپه و ترس ایجادشده میان سرمایه‌‌‌‌‌‌گذاران برای عقب‌ماندن از این سود قابل‌توجه برمی‌گردد، بنابراین هم‌اکنون این ریسک وجود دارد که با فروکش‌شدن این جذابیت اولیه، فروش گسترده آغاز شود و همانطور که به ناگهان پپه به لیست ارز‌‌‌‌‌‌های برتر راه پیدا کرد، به‌سرعت نیز فراموش شود.

پپه عمر کمتر از یک ماه دارد و این میم‌کوین راه زیادی را برای کسب اعتماد کامل سرمایه‌‌‌‌‌‌گذاران در پیش دارد، مسیری که رخ‌دادن هر اتفاقی در آن ممکن است، به‌همین‌دلیل به علاقه‌مندان میم‌کوین پپه پیشنهاد می‌شود تا ریسک‌های این سرمایه‌گذاری را با دقت بسنجند و با تفکر سود آسان و سریع آن را خریداری نکنند.

http://dezfoolnews.ir/fa/News/107572/پپه؛-توفان-جدید-بازار
بستن   چاپ