نایب رئیس کمیسیون عمران: وزارت راه با نگاه حمایتی افزایش هزینه ایرلاین‌ها را جبران کند
نایب رئیس کمیسیون عمران: وزارت راه با نگاه حمایتی افزایش هزینه ایرلاین‌ها را جبران کند
جمعه 22 ارديبهشت 1402 - 11:35:50

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است وزارت راه و شهرسازی از جنبه حمایتی افزایش هزینه ایرلاین ها را جبران کند و از نگاه کمیسیون عمران مجلس افزایش غیر منطقی قیمت بلیت هواپیما قابل قبول نیست.

صدیف بدری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تلاش ایرلاین ها برای افزایش قیمت بلیت هواپیما، بیان کرد: در وزارت راه و شهرسازی کمیسیون خاصی در این زمینه وجود دارد که موظف است قیمت گذاری ایرلاین ها را بررسی کرده و از اختیارات قانونی خود برای جلوگیری از گران فروشی استفاده کند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لازم است که حمایت های یارانه ای از ایرلاین ها صورت گیرد تا با افزایش قیمت ها فشار بر مردم وارد نشود. اگر بنا است افزایش قیمتی صورت گیرد باید منطقی باشد تا قیمت برای مصرف کننده افزایش چشمگیری پیدا نکند. وزارت راه و شهرسازی نیز باید بر قیمت برآورد شده نظارت داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون عمران تصریح کرد: کمیسیون عمران با افزایش منطقی و حساب شده قیمت بلیت هواپیما موافق است. در افزایش قیمت ها باید همه جوانب در نظر گرفته شود. تا جایی که امکان دارد وزارت راه و شهرسازی باید از جنبه حمایتی افزایش هزینه های ایرلاین ها را جبران کند نه اینکه بالا رفتن قیمت تمام شده از جیب مصرف کننده جبران گردد.

بدری در پایان تاکید کرد: خوشبختانه فعلا دسترسی به هواپیما برای اکثریت جامعه امکان پذیر است اما وزارت راه و شهرسازی باید مراقبت کند تا خدایی نکرده هواپیما به یک کالای لوکس تبدیل نشود که صرفا قشری خاص امکان استفاده از آن را داشته باشند.

انتهای پیام


http://dezfoolnews.ir/fa/News/107558/نایب-رئیس-کمیسیون-عمران-وزارت-راه-با-نگاه-حمایتی-افزایش-هزینه-ایرلاین‌ها-را-جبران-کند
بستن   چاپ