رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی دزفول
نوزادان و کودکان آسیب پذیرترین گروه ها در حوادث رانندگی
پنجشنبه 21 ارديبهشت 1402 - 16:06:19
صبح ملت نیوز

نوزادان و کودکان آسیب پذیرترین گروه ها در حوادث رانندگی

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی دزفول با تاکید به والدین جهت مراقبت هرچه بیشتر از فرزندانشان در حین رانندگی گفت: نوزادان و کودکان آسیب پذیرترین گروه‌ها در حوادث رانندگی هستند.

🔹به گزارش صبح ملت ، رضا معمارزاده با اشاره به اینکه نواحی سر و گردن از آسیب پذیرترین نقاط در تصادفات به شمار می‌روند، اظهار داشت: استخوان های محافظ سر و گردن کودکان ، نابالغ بوده و در حال تکامل می‌باشند لذا عدم محافظت از این نواحی در صورت بروز حادثه می تواند احتمال آسیب های نخاعی و مرگ کودکان را افزایش دهد.

🔹وی در ادامه افزود: استفاده از صندلی های ایمنی قابل نصب در ماشین گزینه مناسبی برای محافظت از کودکان می باشد اما نکته ای که اغلب توسط والدین رعایت نمی شود این است که صندلی ایمنی کودکان را رو به جلو ماشین نصب می کنند در حالی که صندلی ایمنی کودکان در سن زیر 2 سال بهتر است که برعکس و رو به پشت نصب شود تا در صورت بروز حادثه، پشت و کمر نوزاد، که قوی ترین قسمت بدن او می‌باشند، نیروهای وارده را جذب نموده و از ورود آسیب به ناحیه سر و گردن نوزاد جلوگیری کند.

🔹معمارزاده به آغوش کشیدن کودکان در حین رانندگی را از دیگر اشتباهات والدین برشمرد و افزود: برخی از والدین به اشتباه فرزندان خود را در حین رانندگی به آغوش می گیرند و کودکان اغلب با کوچکترین ضربه به سمت صندلی، داشبورد، شیشه و یا بیرون از ماشین پرتاب می شوند که متاسفانه در بسیاری از مواقع منجر به مرگ کودکان می شود.

🔹رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دزفول ادامه داد: خارج قرار دادن سر و دست کودکان از شیشه و یا سقف خودرو و نشستن آنها بر روی پای راننده از دیگر مواردی است که تا کنون جان بسیاری از کودکان را قربانی بی احتیاطی والدین ساخته است.

🔹وی در پایان از والدین خواست که با رعایت اصول ایمنی و آموزش به فرزندانشان در خصوص نحوه صحیح نشستن در ماشین، آینده ای روشن و ایمن را برای فرزندانشان رقم بزنند.



http://dezfoolnews.ir/fa/News/107552/نوزادان-و-کودکان-آسیب-پذیرترین-گروه-ها-در-حوادث-رانندگی
بستن   چاپ