دستگاه‌های چاپ پولی به نام (پوض )!!!
دستگاه‌های چاپ پولی به نام (پوز)!!! بنام علی دباغ
سه شنبه 19 ارديبهشت 1402 - 13:54:26
دستگاه‌های چاپ پولی به نام (پوز)!!!

پیشرفت علم در تمام جهان باعث تسهیل در امور و تعدیل در هزینه ها میشود، اما انگار اینجا همه چیز برعکس است!

دستگاه‌های کارت خوان یا همان پوز  یکی از نشانه‌های پیشرفت و گامی بلند در جهت تجارت الکترونیک بود. که خصوصا بعد از کرونا، بشدت مورد اقبال عمومی قرار گرفت،بطوریکه هم اکنون کمتر فروشگاه یا بنگاه اقتصادی را پیدا می‌کنید که چندین دستگاه کارتخوان در آن موجود نباشد.
اما سیر نزولی خدمات این دستگاه‌ها و قوانین بعضا عجیب و غریبی که بر استفاده از آنها اعمال می‌شود، آنها را از یک دستگاه ساده برای جابجایی الکترونیک پول، تبدیل به دستگاهی برای سودآوری و به نوعی چاپ پول برای بانک‌ها کرده است!
در اولین قدم تمام تراکنش‌های روزانه از هر دستگاه بجای انتقال آنی، با یک روز تاخیر به حساب صاحب کارتخوان واریز شد
( محاسبه کنید مبلغ جابجایی پول توسط کارتخوانها در یک روز در سراسر کشور را با توجه به تکرار فراینده تاخیر روزانه و در نهایت حجم پول باقیمانده نزد بانک‌ها را)
در مرحله دوم‌ اداره دارایی با یک قانون محاسبه مالیات بنگاه‌های اقتصادی را بر اساس مجموع مبلغ تراکنش‌ کارتخوانهای هر بنگاه بدون در نظر گرفتن سود و زیان آن محاسبه و اعمال کرد.
و حالا در یک حرکت غیر منطقی،  قانونی( اعلام شده )که از هر تراکنش از دستگاه‌های کارت خوان خود به خود و بدون اجازه و رضایت صاحب حساب مبلغی از طرف بانک برداشت خواهد شد!!!

به آشفته بازار بالا، وضعیت بد اقتصادی مردم، فشار وحشتناک تورم، افزایش افسارگسیخته کرایه ها و تحمیل کلی هزینه اضافه به فروشگاه‌های کوچک را اضافه کنید تا متوجه شوید این کره گرفتن از آب توسط حضرات می‌تواند چه آسیب جبران ناپذیری به اقتصاد کشور و. خصوصا قشر کم درآمد جامعه وارد کند.
ایا با این نوع کارهای مردم  بدنبال رویه  های  گذشته ( استفاده  اسکناس، سکه) و یا از رمز ها  سوق  پیدا نمی کنند . چرا همیشه مردم باید هزینه بدهند ؟!!!!!!

نویسنده
علی دباغ

http://dezfoolnews.ir/fa/News/107510/دستگاه‌های-چاپ-پولی-به-نام-پوز-بنام-علی-دباغ
بستن   چاپ