سرپرست اداره حفاظت محیط زیست هندیجان خبرداد: ارسال 3 فقره پرونده با موضوع سوزاندن بقایای محصولات زراعی به مراجع قضائی
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست هندیجان خبرداد: ارسال 3 فقره پرونده با موضوع سوزاندن بقایای محصولات زراعی به مراجع قضائی
سه شنبه 12 ارديبهشت 1402 - 10:11:23
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست هندیجان خبرداد:
ارسال 3 فقره پرونده با موضوع سوزاندن بقایای محصولات زراعی به مراجع قضائی
به گزارش خبرنگارماازهندیجان مهدی ناخداشکاری دراین باره گفت: 3 فقره پرونده با موضوع سوزاندن بقایای محصولات زراعی به مراجع قضائی هندیجان ارسال شد.

وی افزود: محیط زیست هندیجان  از اینکه طی چند سال گذشته شاهد آتش‌سوزی کاه و کلش ناشی از برداشت محصولات کشاورزی در بعضی از مناطق شهرستان هستیم گفت: دود غلیظ حاصل از آن باعث ایجاد مزاحمت برای شهروندان نموده و تهدید علیه بهداشت عمومی جامعه تلقی می شود و همچنین باعث آلودگی هوا، محیط زیست، تخریب زیستگاه جانداران و از بین رفتن میکروارگانیسم های (موثر در خاک می‌شود.

ایشان ادامه داد: از همه کشاورزان درخواست داریم از آتش زدن کاه و کلش مزارع خودداری نموده و در غیر این صورت این اداره‌ در راستای ایفای وظیفه قانونی خود و همینطور طبق دستور موکد فرماندار هندیجان در این مورد با احدی مماشات و اغماض نخواهد کرد و حتماً با متخلفینی که مبادرت به این عمل کنند ، برخورد قانونی صورت گرفته و در این زمینه اداره حفاظت محیط زیست هندیجان تاکنون تعداد 3 فقره پرونده قضائی را با موضوع سوزاندن بقایای محصولات زراعی به مراجع قضائی این شهرستان معرفی کرده است.
وی درپایان گفت: براساس ماده 688 قانون مجازات اسلامی، ماده 20 قانون هوای پاک و ماده 19 قانون مجازات اسلامی ، آتش زدن بقایای گیاهی جرم محسوب می‌شود و متخلفین به جزای نقدی و حبس تا یکسال محکوم خواهند شد.


خبرنگارناصرحکیمی

http://dezfoolnews.ir/fa/News/107367/سرپرست-اداره-حفاظت-محیط-زیست-هندیجان-خبرداد-ارسال-3-فقره-پرونده-با-موضوع-سوزاندن-بقایای-محصولات-زرا
بستن   چاپ