عامل سریالی فریب و اخاذی بانوان دستگیر شد
عامل سریالی فریب و اخاذی بانوان دستگیر شد
دوشنبه 11 ارديبهشت 1402 - 12:56:16
مهر
سرهنگ رامین پاشایی گفت: بر اساس پرونده‌های قضائی واصله به پلیس فتا مشخص شد فردی با هویت معلوم ضمن معرفی خود به عنوان دارنده برند پوشاک با ایجاد صفحه شخصی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و تلگرام با برقراری ارتباط با کاربران خانم و پس از جلب اعتماد آنان اقدام به کلاهبرداری از طعمه‌های خود می‌کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: این فرد کلاهبردار با ارائه وعده فعالیت مدلینگ با درآمد بالا و سایر وعده‌های تو خالی پس از به دست آوردن تعدادی تصویر نامناسب و کاملاً خصوصی و شخصی از فریب خوردگان و دسترسی به اطلاعات بستگان، نزدیکان و همکاران با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی و نامتعارف از فریب خوردگان اخاذی مالی می‌کرد.

وی افزود: پس از ارجاع چندین پرونده و شکواییه قضائی به پلیس فتا، موضوع در دستور کار کارآگاهان سایبری این پلیس در دو استان کرمانشاه و سیستان و بلوچستان قرار گرفت و بر اساس انجام اقدامات اطلاعاتی، انتظامی و فنی نامبرده که با هویت معلوم " ش. ع" متولد یکی از استان‌های شمالی کشور به صورت کاملاً حرفه‌ای عمل می‌نمود در استان سیستان و بلوچستان مورد شناسایی قرار گرفت.


سرهنگ پاشایی بیان داشت: در این راستا پس از انجام اقدامات تأمینی مناسب و هماهنگی با مراجع قضائی در استان‌های کرمانشاه و سیستان و بلوچستان، متهم در مخفیگاه خود در استان سیستان و بلوچستان طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد و پس از مواجه با ادله دیجیتال موجود به بزه انتسابی خود اعتراف کرد.

معاون اجتماعی فرهنگی پلیس فتا فراجا گفت: از نامبرده علاوه بر گوشی تلفن همراه، بیش از ده قطعه سیم کارت با اپراتورهای مختلف و همچنین چندین حساب بانکی متعلق به سایر افراد و به خصوص بستگان درجه یک کشف شد.

وی با اشاره به شیوه و شگرد مجرمانه متهم گفت: این متهم سابقه دار با برقراری ارتباط دوستی با فریب خوردگان و عمدتاً دختران جوان که سودای درآمد بالا و معروفیت را داشته‌اند آنان را اغفال می کرده است.

http://dezfoolnews.ir/fa/News/107349/عامل-سریالی-فریب-و-اخاذی-بانوان-دستگیر-شد
بستن   چاپ