مرکل: هر کاری از دستم بر می‌آمد برای ممانعت از درگیری در اوکراین انجام دادم
مرکل: هر کاری از دستم بر می‌آمد برای ممانعت از درگیری در اوکراین انجام دادم
يکشنبه 10 ارديبهشت 1402 - 08:55:42

صدراعظم سابق آلمان (2005-2021) اعلام کرد، از همه ابزارهای موجود درتلاش برای منع وقوع درگیری در اوکراین استفاده کرده است

به گزارش ایسنا، آنگلا مرکل، صدراعظم سابق آلمان در مورد عملیات ویژه روسیه در اوکراین در روز شنبه در مصاحبه با هفته نامه «دی تسایت» گفت: من از تمام امکاناتی که در اختیار داشتم استفاده کردم تا از تبدیل وضعیت به آنچه امروز رخ داده، جلوگیری کنم.

وی تاکید کرد، شکست او به معنای این نیست که آنچه تلاش کرده انجام دهد اشتباه بوده... او گفت، تلاش دیپلماتیک ضروری است.

مرکل در عین حال بار دیگر از سیاست خود در قبال روسیه دفاع کرد. او تلاش‌ها برای حل و فصل مناقشه در شرق اوکراین پس از وقایعی که در کریمه در سال 2014 در چارچوب به اصطلاح روند مینسک رخ داد را صحیح توصیف کرد.

صدراعظم سابق آلمان گفت: من از تلاش‌های دیپلماتیک حمایت می‌کنم.

وی اذعان داشت: آنچه من را بسیار آزرده خاطر کرد حضور عده‌ای بود که به این موضوع اهمیت نمی‌دادند. به عنوان مثال در شورای اروپا، آلمان و فرانسه، بر خلاف سایر کشورها، تنها تلاش‌هایی را برای حل مناقشه در شرق اوکراین انجام داده‌اند.

صدراعظم سابق آلمان گفت که با پترو پوروشنکو، رئیس جمهور سابق اوکراین و ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری فعلی، بسیار صحبت کرده است. رئیس جمهور زلنسکی به شدت از توافقات مینسک انتقاد کرد. و در جریان کمپین انتخاباتی خود گفت، این توافقات غیرعملی است. به گفته رهبران سیاسی اوکراین، اجرای این توافق از نظر سیاسی بسیار دشوار است.

در دسامبر گذشته، مرکل طی مصاحبه‌ای با دی تسایت اذعان کرد که انعقاد قراردادهای مینسک "تلاشی برای دادن زمان به اوکراین برای قوی‌تر شدن بود." به گفته او: "برای همه روشن بود" که درگیری متوقف شده و مشکل حل نشده است و توافق مینسک به اوکراین زمان بسیار ارزشمندی داد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه بعداً گفت که سخنان مرکل در مورد توافقات مینسک برای او غیرمنتظره و ناامیدکننده بود.

انتهای پیام


http://dezfoolnews.ir/fa/News/107297/مرکل-هر-کاری-از-دستم-بر-می‌آمد-برای-ممانعت-از-درگیری-در-اوکراین-انجام-دادم
بستن   چاپ