لامین یامال پانزده ساله در ترکیب بارسلونا!
يکشنبه 10 ارديبهشت 1402 - 08:03:35
لامین یامال پانزده ساله در ترکیب بارسلونا! 
بررسی پدیده تازه بارسلونا و بازیکنی که به گفته کارشناسان مسی بعدی بارسلونا خواهد بود 
مروری بر بیوگرافی و بررسی جوان ترین بازیکن تاریخ بارسلونا به قلم پیمان چینی ساز

لامینه یامال در منطقه ماتارو در کاتالونیا از پدری مراکشی و مادری اهل گینه متولد شده است و بیشتر دوران خود را در آکادمی باشگاه بارسلونا سپری کرده است.
یامال در رده جوانان لاماسیا رشد کرده و برای او آینده بزرگی تصور میشود.
یامال در فصل 2022/23 به تیم یوونیل A پیوست و همچنین برای اولین بار در سپتامبر 2022 زیر نظر ژاوی در تیم اصلی تمرین کرد.
لامین یامال در 15 سالگی به جوان‌ترین بازیکنی تبدیل شد که در تاریخ رقابت‌های لالیگا برای بارسلونا به میدان رفته است.
یامال که در تیم زیر 19 سال بارسلونا عضویت دارد، در دقیقه 83 بازی تیمش برابر رئال بتیس، به جای گاوی به زمین رفت. این وینگر راست که تا کنون طی 16 بازی ملی برای اسپانیا در رده‌های سنی مختلف 8 گل به ثمر رسانده است، حالا رکورد انفرادی جالبی دارد. 
در ادامه نگاهی‌ داریم به جوان‌ترین بازیکنان تاریخ بارسلونا در مجموع رقابت‌ها که بر این اساس، یامال در رده پنجم قرار گرفته است
لوکا رومرو (15 سال و 219 روز) سانسون (15 سال و 255 روز) پدرو ایراستورزا (15 سال و 288 روز) اسکار رامون (15 سال و 289 روز) لامین یامال (15 سال و 290 روز) 
حضور این بازیکنان نشان از توجه باشگاه بزرگی مثل بارسلونا به تیم های پایه است و کشف استعداد و شکوفایی آنها بدون شک یکی از دلایل موفقیت این باشگاه ها خواهد بود 
شاید نترسیدن از بازی دادن به بازیکنان جوان ریسک بزرگی است که متاسفانه در فوتبال ایران انجام نخواهد شد و حداقل تا کنون ما ندیده ایم 
ژاوی یکی از طرفداران جدی این بازیکن اسپانیایی است. با درخواست سرمربی قرار است او پس از 16 سالگی قراردادی سه ساله با بارسلونا امضا کند.
ژاوی هرناندز پیش از مسابقه درباره حضور این بازیکن در لیست بارسلونا گفت:"او بازیکنی است که می‌تواند به ما کمک کند زیرا با استعداد است. او شخصیت و استعداد زیادی دارد، یامال قوی است، ما در مورد بازیکنی صحبت می‌کنیم که می‌تواند دوران درخشانی را در باشگاه رقم بزند.
همچنین رافینیا، بازیکن برزیلی بارسلونا، پس از برتری مقابل رئال بتیس درباره یامال گفت:"لامین یامال؟ وقتی 15 ساله بودم، فکر می‌کنم در تیم محله‌مان بازی‌ می‌کردم. دیدن بازی او باورنکردنی بود، او برای بارسلونا بسیار مهم خواهد بود.
و حالا این نوجوان با استعداد جوانترین بازیکن به میدان رفته برای بارسلونا است.
شاید با تفکرات مربیان خارجی که به لیگ ایران آمده اند شاهد حضور بازیکنان جوان بیشتری در ترکیب تیم های لیگ برتری باشیم 
و البته تعدادی از مربیان نشان داده اند که اعتماد کردن به جوانان آنها را سربلند خواهد کرد 
ولی جوان ترین بازیکن حال حاضر لیگ برتر ایران امیر ابراهیم‌زاده، مهاجم 18 ساله تراکتور است که بعد از هشت هفته توانست اعتماد قربان بردیف‌ را جلب کند. و در مجموع لیگ ایران فقط 5 بازیکن زیر 2٠ سال دارد که عبارتند از امیر ابراهیم زاده،امیر شهیم،سعید سحرخیزان،امیرحسن عزیزی و آریا برزگر 

✍🏻 پیمان چینی ساز 





http://dezfoolnews.ir/fa/News/107291/لامین-یامال-پانزده-ساله-در-ترکیب-بارسلونا
بستن   چاپ