رئیسی: نسلِ پس از پیروزی انقلاب، علی‌رغم توطئه‌ها راه خود را پیدا کرده‌ است
رئیسی: نسلِ پس از پیروزی انقلاب، علی‌رغم توطئه‌ها راه خود را پیدا کرده‌ است
جمعه 8 ارديبهشت 1402 - 12:11:10

رئیس جمهور گفت: به برکت انقلاب، امروز نسلِ پس از پیروزی انقلاب اسلامی علی رغم همه توطئه راه خود را یافته است.

به گزارش خبرنگار صبح ملت نیوز ،  سید ابراهیم رئیسی در دومین روز سفر خود به خوزستان، صبح امروز (8 اردیبهشت ماه) در دیدار مردمی در شادگان با ابراز خرسندی از حضور در بین مردم، اظهار کرد: مردم شادگان در دفاع مقدس ایستادگی و ایثار کردند و یاد همه شهدا را گرامی می‌داریم. مردان و زنانی که در این خطه هستند در مقابل دشمنان ایستادگی کردند و منطقه، کشور و امت اسلامی را به نام خود ثبت کردند.

رئیسی با اشاره به وجود شاعران و قاریان قرآن این شهرستان، گفت: شاید آثار و برکات خون شهدا کمرنگ شود اما همواره آثار و برکات آن وجود دارد؛ مردم این شهر در شجاعت، شهادت و ایستادگی زبانزد هستند. مردمی که به احترام قرآن و فرهنگ نام‌آورند. کارهای ماندگار و سروده های ماندگار این افراد به انسانیت و مظاهر عالی زندگی انسان شکل می دهد و شخصیت انسان را می سازد.

رئیس جمهور بیان کرد: به برکت انقلاب، امروز نسلِ پس از پیروزی انقلاب اسلامی علی رغم همه توطئه‌ها راه خود را یافته اند و دوست و دشمن خود را می شناسند. مردم ما بصیرت دارند و چشم و دلشان روشن است و خوب می توانند کسانی که جاده را غبار آلود می کنند تا شناخت سخت باشد و شایعه پراکنی می کنند و می خواهند امیدها را به یاس تبدیل کنند را با شکست مواجه کنند.

وی بیان کرد: آنهایی که با قدرت پوشالی و توانایی مالی خود، نفت، تجارت، تولید، تحصیل، علم افزایی و معرفت افزایی ما را تهدید می کنند بدانند مردم ترفندهای دشمن را خوب می شناسند و خنثی‌سازی توطئه ها و راه برون رفت از مشکلات را خوب بلدند.

رئیس جمهور عنوان کرد: مردم همه تهدیدها و توطئه ها را می شناسند و چندمین بار نشان‌ دادند دشمن را می شناسند و همیشه دشمن را ناکام گذاشته اند. این ویژگی های مردمی است که با شهدا و انقلاب آشنایی دارند و این تجربیات را گذرانده اند.

وی ادامه داد: همه تلاش کردند اما وضع موجود با مطلوب متفاوت است و تلاش دولت این است که فاصله موجود و مطلوب را کم کند و به سمت مطلوب حرکت ‌کند.

رئیسی افزود: کارهای زیادی بعد از جنگ انجام شد و اگر کسی بخواهد منکر شود، منکر بسیاری از خدمات شده است اما علاوه بر تشکر باید کارهای اساسی و مجاهدانه انجام شود و به مردم در این زمینه کمک شود.

وی گفت: مسأله مهم در منطقه شادگان امنیت است؛ یکی از نیازهای مهم هر کسی و هر جایی امنیت است و هیچ گونه زمینه ناامنی را نباید تحمل کرد. امنیت از ضرورت های این منطقه است و ناامنی تحمل نخواهد شد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: مسئولان موظفند اجازه ندهند هر کسی بخواهد امنیت و آرامش را با هر انگیزه ای بر هم بزند و باید با هرگونه ناامنی و زمینه ناامنی برخورد شود تا همه احساس امنیت روحی، روانی، اخلاقی و اجتماعی داشته باشند.

وی با اشاره به انسجام مردم، بیان کرد: باید قدردان این انسجام و وحدت بود. وحدت اقوام در این استان مثال زدنی است و باید به هیچکس اجازه ندهیم این انسجام را مخدوش کند. این انسجام پشتوانه امنیت ملی، توسعه یافتگی و پیشرفت کشور است و نباید به کسی اجازه داد این وحدت و یکپارچگی را مخدوش کند.

رئیسی در خصوص مسأله اشتغال نیز تصریح کرد: این منطقه (شادگان) ظرفیت های بسیار ارزشمندی دارد و باید با مشارکت مسئولان صاحب نظر محلی، از فردا کارگروهی تشکیل و فعال شود. باید ظرفیت ها را شمارش و برای فراهم شدن اشتغال به کارگیری شود.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت نیروی کارآمد و حمایت از مردم، گفت: بیکاری مردم را رنج می دهد و باید بیکاری به میزان زیادی کاهش یابد تا موضوع حل شود. از تهران نیرو نیاوریم و از ظرفیت خود منطقه استفاده کنیم. مدیران گوش کنند، من به بومی گزینی معتقدم و وقتی نیروی کارآمد در منطقه وجود دارد نباید نیرو از بیرون بیاورند مگر نیروی متخصص نباشد.

رئیس جمهور بیان کرد: زمین های حاصل خیز، تالاب ها و امکاناتی که در این منطقه وجود دارد می‌تواند موجب تولیدات و تجاری سازی شود.

وی افزود: بنای دولت این است که از کنار مسائل عبور نکند؛ شاید برخی شایعه پراکنی کنند اما دولتمردان در دل مسأله می روند و حلش می کنند.

رئیس جمهور با اشاره به مسأله مسکن نیز گفت: باید هر سال یک میلیون مسکن تولید می شد و این موضوع در مجلس قانون شد، بنابراین اگر دولت های گذشته این کار را می کردند اکنون این بحران را نداشتیم اما نشد و مشکلات انباشته شد ولی باید ما مثل پیشینیان بگوییم عبور کنیم؟ خیر.

وی افزود: زمین و همت برای ساخت مسکن در شادگان وجود دارد و اگر تسهیلات باشد، ساخت مسکن دور از دسترس نیست. البته روستاییان حق آمدن به سمت حاشیه شهر را ندارند و باید شرایط مهیا شود تا روستاییان مهاجرت نکنند. اگر خرید محصول تضمین شود و اقتصاد روستایی تامین شود، روستاییان نیز به سمت شهرها مهاجرت نمی کنند.

رئیسی عنوان کرد: آبرسانی در روستاها همچنان ادامه دارد و تا آخر دولت هیچ روستایی در کشور بدون آب و مشکل آب پیدا نخواهد شد. ابتدا برنامه ریزی برای آبرسانی 10 هزار روستا انجام شده است اما تا امروز آبرسانی بسیاری از روستاها انجام و در ادامه اقدام خواهد شد.

وی با اشاره به افتتاح نیروگاه در اندیمشک نیز گفت: در این دولت بیشتر از کل دوران دولت دوازدهم نیروگاه ساخته شده است و بعد از این هم ایجاد خواهد شد. در حال جداسازی نیروگاه خانگی و صنعتی هستیم تا در شرایط گرم هوا، برق صنعت و خانه ها قطع نشود.

رییس جمهور افزود: 35 هزار مگاوات برق را پیش بینی کردیم که 10 هزار مگاوات از این میزان تنها برای صنعت است که این کار آغاز شده است. درحال حاضر در اوایل سال هستیم و در روزهای گرم هرگز و حتی برای یک ساعت نمی توان بدون برق ماند.

وی بیان کرد: شادگان فرهنگ، آداب و رسومی دارد و آنچه مقاومت را در این منطقه رقم زده فرهنگ است؛ این فرهنگ، پیشینه و هنر، توجه به آیات قرآن و ولایت مداری است و با فرهنگ مردم عرب عجین شده و جدا شدنی نیست. دولت در کنار این مردم و حامی آن ها است تا راه پیشرفت را در این منطقه ادامه دهند.

رئیسی گفت: دشمن در تلاش است فرهنگ خود را به ملت ها دیکته کند. در این راستا می خواهد فرهنگ و خرده فرهنگ ها را از کارآمدی بیندازد اما نمی تواند زیرا مردم می دانند این فرهنگ است که پیشرفت کشور را رقم می زند و در مقابل این توصیه ها حساس هستند. باید این فرهنگ حفظ و ارتقا یابد زیرا رمز پیشرفت است.

وی خطاب به مدیران نیز تصریح کرد: خانم و آقایی که به نام جمهوری‌اسلامی پشت میز نشستید، من و شما هیچ شانسی جز نوکری مردم نداریم. مبادا کسی به اداره ای وارد شود و با کارشکنی یا امروز و فردا مواجه شود. نباید مشکلات به مردم منتقل شود و نباید مردم را نگران کرد. باید گره باز شود، نه گره کورتر شود. درخواست رشوه موجب می شود اعتماد مردم به نظام اداری کم شود و نباید چنین چیزی اتفاق بیفتد. روابط ناسالم و پارتی بازی نباید اتفاق بیفتد.

 انتهای پیام


http://dezfoolnews.ir/fa/News/107268/رئیسی-نسلِ-پس-از-پیروزی-انقلاب،-علی‌رغم-توطئه‌ها-راه-خود-را-پیدا-کرده‌-است
بستن   چاپ