دیه جانباختگان واژگونی مینی بوس کارگران شوشتر پرداخت شد
پنجشنبه 31 فروردين 1402 - 15:59:15
فارس

رئیس‌کل دادگستری خوزستان از پرداخت دیه کامل 17 نفر از جان‌باختگان سانحه تصادف کارگران فصلی شهر شرافت شوشتر خبر داد.

علی دهقانی، رئیس‌کل دادگستری خوزستان اظهار کرد: در سال 1401 در یک سانحه رانندگی، مینی‌بوس کارگران فصلی زراعی شهر شرافت واژگون شد که در اثر این حادثه، راننده و 17 نفر از سرنشینان خودرو فوت کردند که با دستورات قضایی لازم و پیگیری‌های انجام شده و نیز حضور میدانی رئیس دادگستری و دادستان شهرستان شوشتر در محل حادثه، بلافاصله پرونده قضایی در این خصوص تشکیل شد.
وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع و حفظ حقوق بازماندگان، در کوتاه‌ترین زمان ممکن جلساتی با مدیرکل بیمه ایران و صندوق خسارات بیمه بدنی تشکیل و با توجه به فوت راننده مقصر، با تنظیم انحصار وراثت محدود و کوتاه شدن فرایند رسیدگی، نیمی از دیه متوفیان به خانواده‌های آنان پرداخت شد.
دهقانی گفت: پس از بررسی بیشتر پرونده با توجه به ضرورت پرداخت دیه به اولیای دم جان‌باختگان، با برگزاری جلساتی با مدیرعامل بیمه ایران و مدیر این بیمه در استان خوزستان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی، پیش از اتمام فرآیند رسیدگی به پرونده، باقی‌مانده دیه جان‌باختگان نیز از طریق این بیمه به اولیای دم پرداخت شد. تعیین خسارت و نحوه پرداخت دیه مصدومان این سانحه نیز در دست بررسی است که به زودی دیه آنان نیز پرداخت می‌شود.
وی با تاکید بر ضرورت بهبود وضع جاده‌های شوشتر، افزود: رسیدگی به سایر ابعاد پرونده و تعیین تقصیر مقصران دیگر ادامه دارد و رفع نقاط حادثه‌خیز از طریق کمیته نظارت بر حقوق عامه و شورای پیشگیری از وقوع جرم دادسرای شوشتر مورد تاکید و پیگیری قرار دارد.


http://dezfoolnews.ir/fa/News/107153/دیه-جانباختگان-واژگونی-مینی-بوس-کارگران-شوشتر-پرداخت-شد
بستن   چاپ