هنوز رقمی برای افزایش دستمزد کارگران تعیین نشده است
هنوز رقمی برای افزایش دستمزد کارگران تعیین نشده است
جمعه 26 اسفند 1401 - 15:20:40
باشگاه خبرنگاران جوان

جلسه شورای عالی کار که از صبح امروز در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز شده در حال برگزاری است و هنوز رقمی برای افزایش دستمزد کارگران در سال آینده تعیین نشده است.

سه ضلع جامعه کارگری، کارفرمایی و دولت امروز با حضور سید صولت مرتضوی در جلسه شورای عالی کار حضور دارند و هنوز اعداد و ارقامی از سبد معیشت و حتی دستمزد کارگران برای سال آینده به صورت رسمی اعلام نشده است.

در این جلسه، مباحث جدی و فشرده با تاکید بر سه جانبه‌گری نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت بر روی رقم سبد معیشت و تعیین مزد کارگران صورت می‌گیرد.

توافق یا اجماعی بر روی اعداد و ارقام سبد معیشت و درصد مزد کارگران صورت نگرفته این در حالی است که در بعضی از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی اعداد سبد معیشت اعلام شده است که مورد تایید جامعه کارگری، کارفرمایی و حتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیست.

جلسه امروز شورای عالی کار تا زمانی که توافق و جمع‌بندی صورت نگیرد، به کار خود ادامه می‌دهد تا تصمیم کارشناسی و منطقی نسبت به دستمزد کارگران ارائه شود.

دستمزد کارگران برای سال آینده، طبق ماده ٤١ قانون کار، بر پایه نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی و سبد معیشت تعیین می‌شود.


http://dezfoolnews.ir/fa/News/106730/هنوز-رقمی-برای-افزایش-دستمزد-کارگران-تعیین-نشده-است
بستن   چاپ