وضعیت کرونا در خوزستان هشدار دهنده است.
وضعیت کرونا در خوزستان هشدار دهنده است.
يکشنبه 21 اسفند 1401 - 11:47:43
باشگاه خبرنگاران جوان

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: وضعیت استان  از نظر بیماری کرونا هشدار دهنده است.

 

پژمان بختیاری نیا رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: وضعیت استان  از نظر بیماری کرونا هشدار دهنده است، چون تعداد شهرستان‌های زرد استان هر هفته  بیشتر  می‌شود.

او می‌گوید: تعداد بیماران، موراد بستری  و حتی جانباختگان ناشی  ویروس کرونا در کل کشور  در هفته گذشته 2 برابر هفته قبل از آن بوده است.

 رییس مرکز بهداشت خوزستان  ادامه داد: در خوزستان بیشترین بروز ویروس کووید 19  را در هفته گذشته  نسبت به 6 ماهه دوم سال داشتیم  و آنفولانزا نیز دوشادوش کرونا در حال افزایش است.

آقای بختیاری نیا در خصوص علت  افزایش بیماری گفت:   استقبال  مردم از دُز یادآور مطلوب نیست و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی  نیز نامطلوب است.

او ادامه داد: در صورت تداوم شرایط فعلی  احتمال دارد وضعیت بدتر شود، چون ایام نوروز و ماه مبارک رمضان را در پیش داریم  که بخشی از آداب و رسوم، آئین و مراسم‌ای ایام با دورهمی، تجمع و گردهمایی و ازدحام همراه است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان،   استفاده از ماسک  در فضا‌های بسته  و در فضا‌های باز با ازدحام بالا به ویژه برای افراد بالای 65 سال  و افراد دارای  بیماری‌های زمینه‌ای  و انجام واکسیناسیون (افراد بالای 18 سال که از آخرین نوبت واکسن کرونای آن‌ها  6 ماه گذشته برای دریافت دُز یادآور اقدام کنند) را از راهکار‌های مقابله با  ویروس کرونا عنوان کرد.

آقای بختیاری نیا  گفت: واکسن‌های کووید 19  در تمامی خانه‌های بهداشت روستایی و پایگاه‌های سلامت شهری موجود است و همکا ران ما آماده پذیرش هم استانی‌های عزیز هستند.


http://dezfoolnews.ir/fa/News/106655/وضعیت-کرونا-در-خوزستان-هشدار-دهنده-است
بستن   چاپ