47 روستای محروم خوزستان برق دار شدند
47 روستای محروم خوزستان برق دار شدند
پنجشنبه 27 بهمن 1401 - 14:38:40
باشگاه خبرنگاران جوان

مدیرعامل شرکت توزیع برق خوزستان گفت: 47 روستای فاقد برق را در مناطق کوهستانی و دور از دسترس از برق پایدار برخوردار شدند.


 به گزارش صبح ملت، علی خدری، مدیرعامل شرکت توزیع برق خوزستان تشریح کرد: شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با تامین برق تمامی روستاهای بالای 10 خانوار در مناطق سخت گذر و کم برخوردار استان و با هدف محرومیت زدایی، موفق به کسب رتبه نخست کشوری در تامین برق روستایی شد.


وی گفت: به زودی جشن پایان برق رسانی به روستاهای بالای 10 خانوار در استان خوزستان برگزار می‌شود و به این ترتیب فاز جدید فعالیت‌های عدالت محور این شرکت برای تامین برق روستاهای کم خانوار و عشایر کوچ رو با جدیت بیشتری پیگیری و اجرا خواهد شد.


خدری بیان کرد: تا پایان امسال با سرمایه گذاری بالغ بر 382 میلیارد ریال، برق رسانی به 20 روستای کم برخوردار در مناطق سخت گذر به پایان رسیده و مردم این روستاها از نعمت برق بهره مند خواهند شد.


به گفته او این روستاها از توابع شهرهای هفتگل، سردشت دزفول، اندیکا، دزپارت باغملک، لالی و مسجدسلیمان هستند که به دلیل سخت گذر بودن کار برق رسانی به آنها با مشکلات فنی و تخصصی مواجه بود، اما با تلاش‌های صورت گرفته و با احداث 67 هزار متر شبکه فشار متوسط و ضعیف و نصب 22 دستگاه ترانسفورماتور این امر میسر شد.


مدیرعامل شرکت توزیع برق خوزستان گفت: 47 روستای فاقد برق با بیش از 700 خانوار روستایی در مناطق کوهستانی و دور از دسترس با اعتباری افزون بر 940 میلیارد ریال و احداث 158 هزار متر شبکه‌های فشار متوسط و ضعیف و نصب 81 دستگاه ترانسفورماتور از نعمت برق برخوردار شدند.


خدری اظهار کرد: با واگذاری یک هزار و 60 دستگاه سامانه خورشیدی سیار به عشایر کوچ رو، نیازهای مرتبط با برق این قشر نیز مرتفع شد که تا پایان امسال و قبل از فصل کوچ نیز 330 دستگاه سامانه خورشیدی دیگر در اختیار عشایر استان قرار می‌گیرد.


http://dezfoolnews.ir/fa/News/105337/47-روستای-محروم-خوزستان-برق-دار-شدند
بستن   چاپ