معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش:
296 هزار دانش آموز به صورت خود جوش در مراسم اعتکاف شرکت داشتند
سه شنبه 18 بهمن 1401 - 20:05:46
صبح ملت نیوز

ششمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم و مدیحه سرایی در گروه دختران به میزبانی دزفول در حسینیه ثارالله آغاز شد.

به گزارش خبرنگار صبح ملت
، عصر سه‌شنبه 18 بهمن ماه در آیین افتتاحیه ششمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم و مدیحه سرایی دختران سراسر کشور به میزبانی دزفول، معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت:  سوابق درخشان استان خوزستان و شهرستان دزفول در حوزه قرآن،‌عترت و نماز این مقدمه را فراهم کرد تا ما این استان و شهرستان را به عنوان میزبان این دوره از مسابقات انتخاب کنیم.

وی افزود: دانش آموزان از سراسر کشور در 15 گروه دختران و 15 گروه پسران در این مسابقات شرکت داشتند و با هم به رقابت پرداختند.

اصغر باقر زاده اظهار کرد: دست اندرکاران برنامه های قرآنی باید زمینه را برای حضور حداکثری دانش آموزان در سراسر کشور به ویژه در مدارس برای شرکت در مسابقات فراهم کنند.

وی گفت: در اردوهای فرهنگی، عمده ی برنامه ها، باید به دانش آموزان سپرده شود و مربیان باید فقط نقش حمایت کننده و پشتیبان را داشته باشند.

 معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش ضمن اشاره به برگزاری برنامه‌های قرآنی و اجرای خوب این دوره از مسابقات، بیان کرد: امسال 1960 مسجد در کشور به اعتکاف دانش آموزان اختصاص داده شد؛ و 296 هزار دانش آموز به صورت خود جوش در اعتکاف شرکت داشتند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان که در آیین افتتاحیه این دوره از مسابقات حضور داشت ضمن قدردانی از مردم شهید پرور دزفول، امیر ظاهر طحان ریاست آموزش و پرورش و دیگر مسؤلان این شهرستان، به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: با وجود  این که دشمن از همان روزهای نخست پیروزی انقلاب تلاش می کرد به  انقلاب ضربه بزند؛  اما نور قرآنی انقلاب اسلامی خاموش شدنی نیست.

مسعود حمیدی نژاد بیان کرد: امروز ده ها نفر از افرادی که آرزوی نابودی انقلاب را داشتند در گورهای خود خوابیده اند و اثری از آنها باقی نمانده است،‌اما این انقلاب همچنان نه تنها نور افشانی می کند بلکه کل جهان را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی افزود: امروز گمشده همه دنیا ،قرآن و اهل بیتی است که دارد خودش را در کل دنیا به واسطه قرآن و انقلاب اسلامی نشان می دهد.

حمیدی نژاد در پایان خاطرنشان کرد: جهان آماده پذیرش دستاوردهای انقلاب اسلامی است و توانمندی و قدرت امروز انقلاب از برکت خون شهیدان در تمام دنیا خودنمایی می کند.

به گزارش صبح ملت، ششمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم و مدیحه سرایی دختران از سراسر کشور با افتتاحیه این مسابقات در 18 بهمن ماه در حسینیه ثارالله آغاز شد و در 20 بهمن ماه با انتخاب   نفرات برتر خاتمه می یابد.

مریم کاظم پور 


http://dezfoolnews.ir/fa/News/104126/296-هزار-دانش-آموز-به-صورت-خود-جوش-در-مراسم-اعتکاف-شرکت-داشتند
بستن   چاپ