تراژدی زلزله خوی
تراژدی زلزله خوی
سه شنبه 11 بهمن 1401 - 09:03:36

مردم شهرستان خوی امسال زمین لرزه و پس لرزه های متعددی را تجربه کردند اما وقوع زمین لرزه هایی با این تکثر علاوه بر تحمیل استرس و نگرانی بر مردم خسارات زیادی را بر دوش آنها گذاشته است.

بدنبال زلزله 5.9 ریشتری در خوی و خسارات زیادی که این زمین لرزه در شهر خوی و روستاهایش برجای گذاشته است و با توجه به بارش برف و دمای زیر صفر درجه و پس لرزه های پیاپی مشکلات مردم در بخش اسکان و تهیه وسایل گرمایشی زیاد شده بطوریکه در مقابل دهیاری روستاهای حادثه دیده و مقابل هلال احمر در خوی جمعیت برای تحویل کمک ها مدتها در صف منتظر می مانند.

زلزله های متعدد و سرمای هوا مردم خوی را کم طاقت و رنجور کرده است.  

یکی از اهالی روستای بدل آباد که زلزله آسیب زیادی به خانه اش زده است در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: متاسفانه توزیع چادرهای اسکان به خوبی انجام نمی شود، با خانواده ام در زیر برف و سرما هستیم. با کمبود وسایل گرمایشی مواجهیم.  

مردم شهر از مشکل کمبود نان گله مندند و برای گرفتن چند قرص نان باید ساعتها در صف بایستند، با توجه به اینکه در چنین شرایطی مردم بیش از زمانهای دیگر به دارو و وسایل بهداشتی نیاز دارند، ولی داروخانه ها بسته است و مردم دچار مشکل شدند.  

دادستان خوی نیز در بازدید میدانی بر اصلاح نحوه توزیع چادر و سایر اقلام تاکید کرد و از مردم خواست آرامش خود راحفظ کنند.  

اگر چه از ساعات اولیه پس از وقوع زلزله مسئولین در منطقه حضور یافتند و با ارزیابی خسارات در صدد تامین اقلام و مایحتاج ضروری مردم زلزله زده هستند و طبق اعلام رسانه ها اقلام امدادی و چادر اهدایی به مناطق زلزله زده توزیع می شود اما ضروری است دایره بحران در خوی در مقیاس و عمق بیشتری مدیریت شود تا تراژدی زلزله در خوی به یک فاجعه اجتماعی و امنیتی تبدیل نشود.  

انتهای پیام


http://dezfoolnews.ir/fa/News/103903/تراژدی-زلزله-خوی
بستن   چاپ