نرخ ارز و سهمیه حج 1402 اعلام شد
نرخ ارز و سهمیه حج 1402 اعلام شد
سه شنبه 27 دي 1401 - 13:36:54
ایسنا
سیدصادق حسینی به دنبال توافق ایران و عربستان درباره حج 1402 در نشست خبری که دوشنبه 27 دی‌ماه در سازمان حج و زیارت برگزار شد به تشریح آخرین جزییات حج پرداخت و با یادآوری این که سفر اخیرشان به دعوت وزارت حج و عمره عربستان با هدف بازدید از اکسپوی حج 2023 و امضای تفاهم‌نامه حج انجام شده است، افزود: نمایشگاه اکسپوی حج 2023 به خوبی برگزار شد و 700 شرکت عربستانی تمام خدمتی را که به زائران در حج و عمره می‌توانستند ارایه دهند، معرفی کردند. فرق حج 1402 با گذشته در این است که در گذشته یک شرکت مشخص را در مقابل ایران قرار می‌دادند و تمام خدمات را الزاما باید از آن شرکت می‌گرفتیم، اما اکنون تمام شرکت‌های سعودی خدمات خود را در اکسپو عرضه کرده بودند و کشورها حق انتخاب داشتند که حداکثر صرفه‌جویی و کاهش قیمت را می‌توان داشت.

او با اشاره به سهمیه حج ایران در سال 1402 گفت: 87 هزار و 550 نفر سهمیه حج ایران تعیین شده است که البته ما از وزارت حج عربستان درخواست داشتیم سهمیه حج ایران را با توجه به رشد جمعیت افزایش دهند. به طور طبیعی باید این سهمیه دو تا سه هزار نفر اضافه می‌شد که آن‌ها اعلام کردند درخواست افزایش سهمیه را به یک سال بعد موکول کرده‌اند و از هیچ کشوری درخواست افزایش حج را نپذیرفته‌اند.

حسینی اظهار کرد: قیمت نهایی هنوز استخراج نشده است. کمیته نرخ‌گذاری تشکیل شده تا آخرین نرخ‌ها را استخراج کند و در روزهای آینده قیمت نهایی حج اعلام خواهد شد. البته قیمت گروه‌ها واحد نیست، ما در حج امسال پنج گروه داریم که هزینه‌های هر یک متفاوت است.

http://dezfoolnews.ir/fa/News/103614/نرخ-ارز-و-سهمیه-حج-1402-اعلام-شد
بستن   چاپ