انتظار برای واگذاری نهایی پارک لاله دزفول به شهرداری
انتظار برای واگذاری نهایی پارک لاله دزفول به شهرداری
پنجشنبه 24 آذر 1401 - 14:36:52
ایرنا

به گزارش صبح ملت به نقل از ایرنا، رئیس شورای اسلامی شهر دزفول گفت: طبق پیگیری‌هایی که از طریق رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور انجام شده پاسخ نهایی برای واگذاری پارک لاله به شهرداری دزفول طی 10 روز آینده اعلام خواهد شد.

 

محمدحسن پرآور، رئیس شورای اسلامی شهر دزفول اظهار کرد: در سفری که روز گذشته به اتفاق نماینده دزفول به تهران انجام شد دیدارهایی با رئیس سازمان منایع طبیعی و آبخیزداری کشور و رئیس سازمان دامپزشکی کشور برگزار شد و در خصوص وضعیت واگذاری پارک لاله و حل مشکل کشتارگاه دزفول بحث و تبادل نظر شد.

وی ادامه داد: واگذاری پارک جنگلی لاله به شهرداری به عنوان یک مطالبه مردمی و رسانه‌ها مطرح شد زیرا با وجود پیگیری‌های مستمر و جلسات مکرری که در استان و شهرستان برگزار شده بود بنا به دلایلی مدیرکل منابع طبیعی این موضوع را به سازمان منابع طبیعی کشور ارجاع داده بود.

پرآور گفت: پارک لاله نزدیک ترین پارک به شهر است و مردم خواستار واگذاری این پارک به شهرداری هستند از طرف دیگر آسیب‌های زیادی به این پارک وارد شده و شاهد قطع درختان، تخریب سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه و سرقت منابع آب و سکوها بودیم که باعث شد مردم خواستار واگذاری این پارک به شهرداری شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول افزود: بعد از پیگیری‌های فراوان مقرر شد دوباره ظرف یک هفته تا 10 روز آینده پاسخ نهایی از طرف معاونت وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی دریافت شود و در صورتی که توافق نهایی صورت گرفت پارک در اختیار شهرداری قرار گیرد.

وی اظهار امیدواری کرد: این اقدام هرچه سریعتر انجام و پارک به شهرداری واگذار شود تا به استناد طرحی که ارائه شده خدمات خوبی در این پارک به شهروندان ارائه شود.

پرآور همچنین درخصوص وضعیت کشتارگاه دزفول گفت: برای حل مشکل کشتارگاه دزفول نیز نشستی با رئیس سازمان دامپزشکی کشور برگزار شد زیرا نگهداری کشتارگاه سنتی دزفول هزینه های زیادی دارد و برای تامین گوشت سالم و بهداشتی باید به کشتارگاه صنعتی تبدیل شود، سرمایه گذار آن نیز آماده است که لازم بود هماهنگی‌هایی با سازمان دام کشور صورت گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول افزود: با موافقتی که صورت گرفت قرار است کشتارگاه صنعتی در محل فعلی کشتارگاه که مساحت آن حدود 10 هکتار است و زیرساخت های لازم را نیز دارد سرمایه گذاری شود تا بتوان هم تعمیراتی برای کشتارگاه قدیم انجام و گوشت سالم تحویل شهروندان داد و هم کشتارگاه جدید نیز با سرمایه گذاری بخش خصوصی راه اندازی شود.

وی گفت: پژوهش یکی از ضرورت های جامعه بوده و برای توسعه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی جامعه ضروری است.

پرآور با بیان اینکه شعار امسال هفته پژوهش «پژوهش, فناوری پیشران، تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی» است، افزود: در سال های اخیر پژوهشگران این حوزه توانسته‌اند اقدامات بسیار بزرگی را برای پیشرفت، توسعه و آبادانی کشورمان انجام دهند و کشور را در موارد متعددی خودکفا کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به مراجعات و تماس های مکرر مردمی مبنی بر استخدام پرسنل جدید و تبدیل وضعیت پرسنل شهرداری در روزهای پایانی حضور شهرداران، بیان کرد: به صراحت اعلام می کنم تا به امروز در این خصوص با شورا مشورت نشده و در جریان این اتفاقات نیستیم.

وی افزود: کارگروه سه نفره از اعضای شورا این موضوع را پیگیری و ظرف مدت یک هفته، نتیجه را جهت تنویر افکار عمومی در صحن رسمی شورا اعلام کنند.

پرآور تصریح کرد: ظاهراً جریانی وجود دارد که مدیران را برای انجام چنین اقداماتی در روزهای پایانی مسئولیتشان هدایت می کنند.


http://dezfoolnews.ir/fa/News/102862/انتظار-برای-واگذاری-نهایی-پارک-لاله-دزفول-به-شهرداری
بستن   چاپ