وزیران دفاع عربستان و انگلیس طرح همکاری نظامی بین دو کشور را امضا کردند
وزیران دفاع عربستان و انگلیس طرح همکاری نظامی بین دو کشور را امضا کردند
چهارشنبه 23 آذر 1401 - 09:38:36

وزیر دفاع انگلیس طی مراسمی رسمی از همتای سعودی خود در لندن استقبال کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری سعودی "واس"،  بن والاس، وزیر دفاع انگلیس و خالد بن سلمان، وزیر دفاع سعودی در مقر وزارت دفاع انگلیس نشستی را برگزار کرده و به بررسی روابط استراتژیک و تاریخی بین دو کشور دوست پرداختند.

آنها همچنین بیشترین سطح همکاری دو جانبه در زمینه نظامی و دفاعی و نیز مسائل مشترک و تحولات منطقه و جهان را ارزیابی کردند.

وزیر دفاع عربستان و همتای انگلیسی‌اش طرح همکاری دفاعی را با هدف توسعه توانمندی‌های وزارت دفاع عربستان و بومی سازی صنایع نظامی و تقویت مشارکت نظامی و دفاعی دو کشور امضا کردند.

براساس گزارش واس، وزیر دفاع عربستان از دفتر شرکت بی اِی ای سیستمز بازدید کرد و در جریان توانمندی‌های بالای جنگنده‌های تایفون و تجهیزات نظامی آن قرار گرفت و شرحی از طرح‌ها و استراتژی‌های مشارکت در آینده را دریافت کرد. این طرح‌ها شامل برنامه توانمندی‌های هوایی نظامی، توسعه سیستم‌های دفاع هوایی و راه‌های تقویت همکاری بین نیروهای مسلح دو کشور می‌شود.

وزیر دفاع عربستان بعد از آن از مقر توسعه و طراحی سیستم‌های دفاع هوایی وابسته به شرکت و نمونه‌های ویژه جنگنده‌های تایفون و سیستم‌های جدید مورد استفاده این هواپیماها بازدید کرد.

انتهای پیام


http://dezfoolnews.ir/fa/News/102855/وزیران-دفاع-عربستان-و-انگلیس-طرح-همکاری-نظامی-بین-دو-کشور-را-امضا-کردند
بستن   چاپ