برای نخستین بار در کشور و توسط اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان برگزار شد؛
همایش بزرگ‌ جهاد تبیین در جامعه کار و تولید
جمعه 18 آذر 1401 - 16:36:41
روابط عمومی اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی خوزستان
همایش بزرگ‌ جهاد تبیین در جامعه کار و تولید برای نخستین بار در کشور به همت اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان و با حضور معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، صبح روز سه شنبه 15 آذر 1401؛ اولین همایش بزرگ‌جهاد تبیین در جامعه کار و تولید کشور به همت اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان و برای نخستین بار در کشور، با حضور علی حسین رعیتی فرد، معاون روابط کار وزیر، جمعی از مدیران عالی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، مدیران ارشد استانی و با حضور گسترده بسیجیان جامعه کار و تولید و شرکای اجتماعی استان برگزار شد.

ارسلان غمگین در این حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در استان خوزستان بالغ بر یک‌ میلیون نفر جامعه کارگری و بیش از 470 تشکل کارگری کارفرمایی وجود دارد که جامعه ای بزرگ و اثر گذار علاوه بر خوزستان در سطح ملی است.

وی ضمن درخواست از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای داشتن نگاه و رویکرد ملی به شرکت ها و کارخانه های مستقر در استان خوزستان گفت: حوزه تولید و اشتغال در خوزستان در سطح ملی اثر گذار است.

فرمانده قرارگاه جهاد تبیین جامعه کار و تلاش استان افزود: اگر مسایل و مشکلات استان خوزستان در حوزه کار و اشتغال در اولویت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گیرد شاهد موفقیت های زیادی در بخش تولید و اشتغال خواهیم بود که در کل کشور اثر گذار خواهد بود.

غمگین بابیان اینکه خوزستان اولین استان در تشکیل کارگروه جهاد تبیین کارگری و کارفرمای است، خاطر نشان کرد: در سه سال اخیر تلاش زیادی در قالب برنامه های متنوع برای اجرای جهاد تبیین در استان انجام داده ایم که در همین راستا نخستین همایش ملی جهاد تبیین در جامعه کار و تولید با موضوع فرصت ها، راهبردها و راهکارها توسط این اداره کل با حضور معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی  و جمعی از مسئولین ارشد استانی، شرکای اجتماعی و کارگران بسیجی برگزار شد.

وی در ادامه با اشاره به اقداماتی در حوزه روابط کار یکی از معاونین پرداخت و گفت: درسال1400تعداد 39هزار و 868 رأی صادر شد که پس‌ از بررسی بیش‌ از 98 درصد آراء در دیوان عدالت اداری تأیید شده‌است و این نشان‌دهنده این است که هیات های ما در صدور آرا، قانون را رعایت کرده‌اند و در هشت ماهه اول سال جاری 31هزار و 670 رأی  صادر شده‌است.

وی به تعداد 34 هزار و 93 مورد بازرسی از محیط های کار و کارگاهی استان در سال گذشته توسط بازرسان کار  اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون نیز 21 هزار و 574 مورد بازرسی از محیط های کار و کارگاهی استان خوزستان انجام شده است.

غمگین ادامه داد: تعداد نظارت بر عملکرد کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار در سال 1400، یک هزار و 665 مورد بود که در هشت ماهه اول سال جاری یک هزار و 501 مورد انجام‌شده است.

وی بیان کرد: بررسی درخواست‌های متقاضیان اخذ تأیید یا تمدید گواهی صلاحیت ایمنی امور پیمانکاری در سال گذشته، 638 مورد بود که در هشت ماهه اول امسال430 مورد انجام‌ شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در خصوص تعداد صدور ابلاغیه رفع نقص به کارفرمایان در سال گذشته اشاره کرد: تعداد 26 هزار و 249 مورد بوده‌ است که در هشت ماهه اول سال، 16هزار و 166 مورد انجام شده است.

وی در خصوص پاسخ‌گویی و تکریم ارباب رجوع در سال گذشته گفت: تعداد 34هزار و 290 نفر بوده که در هشت ماهه اول سال جاری 29 هزار و 340 نفر بوده‌است.

غمگین تعداد بررسی درخواست‌های متقاضیان اخذ تأیید صلاحیت شرکت‌های خدماتی سال گذشته را 719 درخواست عنوان کرد و گفت: در هشت ماهه اول امسال 550 مورد بوده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته برگزاری دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی ایمنی و حفاظت فنی 277 هزار و 544 نفر ساعت بود که همین دوره در هشت ماهه اول امسال 323 هزار و 906 نفرساعت رسیده است.

غمگین خاطر نشان کرد: در سال  گذشته بررسی حفاظت فنی تجهیزات دستگاه‌ها و وسایل حفاظت فردی از شرکت‌ها تعداد 728 نمونه و دستگاه بود که در هشت ماهه اول سال جاری 599دستگاه یا نمونه تاکنون بررسی شده‌است و این توضیحات بجز اقدامات موفق دیگر در معاونت های تعاون، اجتماعی، اشتغال و پشتیبانی است.

وی خاطر نشان کرد: با مدیریت جهادی و مردمی سه سال متوالی رتبه برتر جشنواره تخصصی شهید رجایی را کسب کرده که این قطعا یک رکورد بی نظیر است

http://dezfoolnews.ir/fa/News/102812/همایش-بزرگ‌-جهاد-تبیین-در-جامعه-کار-و-تولید
بستن   چاپ