رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول:
تکمیل بیمارستان «یا زهرا» دزفول نیازمند سه هزار و پانصد میلیارد ریال اعتبار است
سه شنبه 15 آذر 1401 - 12:22:57
ایرنا
به گزارش صبح ملت به نقل از ایرنا، سه شنبه 15 آذر ماه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول به پیشرفت 60 درصدی بیمارستان «یا زهرا» در این شهرستان اشاره کرد و گفت: تکمیل این بیمارستان نیازمند حدود سه هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار است.

 علیرضا خسروپناه افزود: بیمارستان 400 تختخوابی یازهرای دزفول مهمترین پروژه شمال خوزستان است که با بهره برداری از آن و اشتغال یکهزار نفری، تاثیر بسزایی در شرایط اجتماعی منطقه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه این بیمارستان قابلیت ارتقا به 500 تخت را دارد، ادامه داد: مجوز بیمارستان یا زهرا در سال 1395 اخذ و ساخت این بیمارستان بزرگ از سال 1396 آغاز شد که اکنون از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهارداشت: پیمانکار این بیمارستان حدود یکهزار و 500 میلیارد ریال طلب داشت که اکنون این طلب به 120 میلیارد ریال کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه ساخت این بیمارستان در مرحله نازک کاری است، افزود: نصب تاسیسات و آسانسورها در حال انجام است و کار به سرعت پیش می‌رود.

خسروپناه گفت: تاکنون برای ساخت این بیمارستان حدود 2 هزار میلیارد ریال هزینه شده و برای تکمیل به سه هزار و500 میلیارد ریال دیگر نیاز است.

وی با بیان اینکه تامین تجهیزات و نیروی انسانی بیمارستان 400 تختخوابی دزفول برعهده وزارت بهداشت است، افزود: جذب 2هزار میلیارد ریال طی امسال برای این بیمارستان هدف گذاری شده بود که تاکنون 500 میلیارد ریال اعتبار دولتی و 250 میلیارد ریال اعتبار از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) جذب شده است ضمن اینکه 700 میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات نفت اختصاص یافته که تاکنون 270 میلیارد ریال آن واریز شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به تداوم پیگیری‌ها برای جذب اعتبارات ساخت بیمارستان یازهرا(س) اظهارداشت: تلاش بر این است تا پایان سال، پیشرفت فیزیکی عملیات ساخت این بیمارستان به 75 درصد و تا پایان سال آینده به بهره برداری برسد.

وی درخصوص پارکینگ این بیمارستان نیز گفت: پارکینگ طبقاتی برای این بیمارستان طراحی شده و قرار است در 10 طبقه با ظرفیت پارک 400 خودرو احداث شود.

خسروپناه بیان کرد: در زمان اخذ مجوز ساخت بیمارستان (سال 1395) تعداد تخت‌های بیمارستانی دزفول نسبت به جمعیت هشت دهم به 10 هزار نفر بود که با بهره مندی از بیمارستان 400 تختخوابی یازهرا و افزایش تخت‌های بیمارستان بزرگ دزفول، ضریب تخت شهرستان نسبت به جمعیت سه به 10 هزار نفر می‌رسد که جهش بزرگی است.

وی افزود: برای ارتقای تخت بیمارستانی از فضای بی‌استفاده بیمارستان بزرگ دزفول برای آی سی یو استفاده شد و هشت تخت آی سی یو شهرستان به 40 تخت ارتقا یافت.

خسروپناه اظهارداشت: تعداد تخت‌های بیمارستان گنجویان در حال حاضر به 670 تخت رسیده و تعداد کل تخت‌های بیمارستانی دزفول یکهزار تخت است که با 400 تخت بیمارستان یازهرا به یکهزار و 400 تخت می‌رسیم.

http://dezfoolnews.ir/fa/News/102781/تکمیل-بیمارستان-«یا-زهرا»-دزفول-نیازمند-سه-هزار-و-پانصد-میلیارد-ریال-اعتبار-است
بستن   چاپ