رئیس اداره میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی دزفول:
حمام شاه رکن الدین دزفول موزه می شود
يکشنبه 29 آبان 1401 - 11:28:54
صدا و سیما

حمام شاه رکن‌الدین دزفول به موزه نسخ خطی و اسناد تاریخی تبدیل می‌شود.

 

به گزارش صبح ملت؛ عباس چراغ‌چشم، مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول اظهار کرد: پس از تکمیل اقدامات حفاظتی و امنیتی حمام شاه رکن‌الدین به عنوان موزه نسخ خطی و اسناد تاریخی دزفول راه‌اندازی می‌شود. 

وی با اظهار این‌که کتابخانه تخصصی واقع در حمام شاه رکن‌الدین به محل جدیدی منتقل شده است، بیان کرد: با توجه به اهمیت امنیت موزه تا زمانی که به وضعیت مطلوب نرسد نمی‌توان نسبت به راه‌اندازی موزه اقدام کرد.

مدیر میراث فرهنگی دزفول خاطرنشان کرد: این بنا در سال‌های اخیر توسط سازمان میراث فرهنگی مرمت شده و در گذشته به عنوان کتابخانه عمومی مورد بهره‌برداری قرار می‌گرفت.

چراغ‌چشم امیدواری کرد: با تعاون اداره میراث فرهنگی خوزستان در آینده نزدیک موزه تخصصی در حوزه میراث نسخ خطی و اسناد تاریخی در حمام شاه رکن‌الدین دزفول تشکیل شود و در دسترس عموم قرار گیرد.

این در حالی است که پیشتر غلامعلی باغبان، مدیر وقت میراث فرهنگی شهرستان دزفول، اعلام کرده بود که اقداماتی نظیر اصلاح شبکه آب و فاضلاب جابه‌جایی تیر‌های برق و نماسازی دوباره این ساختمان در حال انجام است و پس از مدت‌ها بازسازی در حال تبدیل شدن به کافی‌نت و کتابخانه است.

حمام شاه رکن‌الدین مربوط به دوره صفوی است و در دزفول محله شاه رکن‌الدین واقع شده و این اثر در تاریخ 9 اردیبهشت 1382 با شماره ثبت 8379 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مریم کاظم پور 


http://dezfoolnews.ir/fa/News/102606/حمام-شاه-رکن-الدین-دزفول-موزه-می-شود
بستن   چاپ