نتیجه مطالعه‌ای تازه نشان می‌دهد
کاهش شنوایی با استفاده از هدفون
يکشنبه 29 آبان 1401 - 10:55:14
خراسان
کاهش شنوایی با استفاده از هدفون  

 نتیجه مطالعه‌ای تازه نشان می‌دهد 24 درصد از افراد 12 تا 34ساله در جهان در «سطح ناامن» به دستگاه‌ها از جمله گوشی‌های تلفن همراه هوشمندشان گوش می‌دهند و از مکان‌های پر سر و صدا بازدید می‌کنند.این مطالعه نشان می‌دهد که بیش از یک میلیارد نوجوان و جوان ممکن است به دلیل استفاده از هدفون و حضور در سالن‌ها و مکان‌های با صدای بلند موسیقی در معرض خطر کاهش شنوایی قرار بگیرند.
   ارتباط بین کم شنوایی  و رواج هدفون‌ها و هندزفری
جوانان به دلیل استفاده از دستگاه‌های شنود شخصی (PLD) مانند گوشی‌های تلفن همراه هوشمند، هدفون‌ها، هندزفری و بازدید از مکان‌های با صدای بلند موسیقی به دلیل اجرای ضعیف مقررات  آسیب پذیری در معرض خطر  قرار دارند.
   وزوز گوش و تغییر در شنوایی
پژوهشگران می‌گویند گوش دادن مکرر و حتی با فاصله زمانی و گسسته ناایمن ممکن است باعث آسیب فیزیولوژیکی به سیستم شنوایی شود که به وزوز گذرا یا دایمی  یا تغییر در شنوایی می‌انجامد.آسیب ناشی از گوش دادن ناایمن می‌تواند در طول زندگی تشدید شود و قرار گرفتن در معرض صدای بلند در اوایل زندگی ممکن است افراد را در برابر کم شنوایی مرتبط با افزایش سن آسیب پذیرتر کند.
   تغییر سیاست‌ها برای پیشگیری از کاهش شنوایی
پژوهشگران نتیجه گرفتند: «شیوه‌های گوش دادن ناایمن در سراسر جهان بسیار رایج و ممکن است بیش از یک میلیارد جوان را در معرض خطر کم شنوایی قرار دهد». این یافته‌ها نیاز مبرم به اجرای سیاست‌های متمرکز بر عادات گوش دادن ایمن را در سراسر جهان به منظور ترویج پیشگیری از کاهش شنوایی نشان می‌دهد.

http://dezfoolnews.ir/fa/News/102603/کاهش-شنوایی-با-استفاده-از-هدفون
بستن   چاپ