نمایش* کمدی کذایی*به قلم و کارگردانی جواد جوشن لو
نمایش* کمدی کذایی*به قلم و کارگردانی جواد جوشن لو
چهارشنبه 20 مهر 1401 - 17:03:36
نمایش* کمدی کذایی*به قلم و کارگردانی جواد جوشن لو

  باطراحی گریم الهام جوشن لو و  بازی جواد جوشن لو، سیما شایسته، عارف عباسی، مریم قریشی، نوید محسنیان، افشین کامیاب فرد و رهی احتشام، این روزها ساعت 18 در تماشاخانه سیمرغ به روی صحنه می رود. 
این نمایش که با نگاهی به داستان کوتاههای میخاییل زوشنکو نوشته شده، نگاهی دارد به فساد اداری و اقتصادی در سیستم کمونیستی شوروی سابق و در ژانر کمدی و با طراحی متفاوتی به روی صحنه می رود.جواد جوشن لو کارگردان این اثر  از حال و هوای این روزهای تئاتر می گوید: امروز بیش از هر زمان دیگری به هنر نیاز داریم تا ما را کنار هم بنشاند، موسیقی، تئاتر، تصویرگری یا هر تجربه مشترکی که می تواند ما را گرد هم آورد، تعطیلی تئاتر به نفع چه کسی است و به ضرر چه کسانی خواهد بود؟ 



یکی از بزرگترین چالشهای تئاتر این کشور این است که فعالان تئاتری و مخاطبان در این کنش اشتباه که محصول گیشه محور شدن تئاتر است مشترک شده اند. 
در سالهای اخیر بروز هر بحران اجتماعی نخستین جایی را که تعطیل کرده تئاتر است، تئاتری که در طول جنگ های جهانی و حکومت فاشیسم و کمونیسم در اروپا، و هر بحران اجتماعی دیگری در تاریخ بشر به بقای خود ادامه داده است
امروز تئاتر آنقدر نحیف شده که بلافاصله بی هیچ حمایتی رها می شود
تئاتر به مثابه مدارس موضوعی فوق برنامه تلقی می شود.از دیگر عوامل این نمایش می توان عرفان علیخانی به عنوان تهیه کننده، شادی ثیابی به عنوان دستیار، ترانه دمساز طراح لباس و علی تاجیک مدیر تولید، نام برد.

ارام طالشی - صبح ملت نیوز

http://dezfoolnews.ir/fa/News/102159/نمایش-کمدی-کذاییبه-قلم-و-کارگردانی-جواد-جوشن-لو
بستن   چاپ