تدارک رادیو فرهنگ در هفته دفاع مقدس
از « سطرهای ناخوانده» تا« سنگر به سنگر »
سه شنبه 29 شهريور 1401 - 19:26:03
به گزارش صبح ملت نیوز، «شبکه رادیو فرهنگ»با توجه به اهمیت مقوله فرهنگ سازی در انتقال مفاهیم ارزشمند دفاع مقدس در  ایام گرامیداشت هفته دفاع مقدس  تلاش می کند برنامه های خود را با آگاهی بخشی درباره هشت سال دفاع مقدس در قالب مسابقه، معرفی سینمای دفاع مقدس ، انعکاس اخبار فرهنگی و هنری هفته دفاع مقدس،بررسی بهترین شیوه انتقال مفاهیم دفاع مقدس به فرزندان و موارد متعدد دیگر به تبیین فرهنگ ایثار و مقاومت روانه آنتن کند . 

بر همین اساس برنامه ترکیبی« از سنگر تا میدان» چهارشنبه ‌پنجشنبه در تاریخ 30 و 31 شهریور ماه به طور ویژه از گروه تاریخ و اندیشه ساعت13:30 پخش می شود .
«پلاک عاشقی» نیز به تهیه کنندگی سیدهادی موسوی نژاد پنجشنبه و جمعه این هفته ساعت 9:00 صبح از گروه جامعه با موضوع  دفاع مقدس در فرهنگ مردم ایران زمین، حماسه-ایثار-گذشت-شجاعت-فداکاری به طور زنده پخش می شود.
در همین راستا برنامه " ایراندخت " که در آن به نقش مهم و راهبردی زنانی که در تمام بخش های جبهه حضور فعالی اشاره می شود. این برنامه درهفته دفاع مقدس ، یکشنبه ساعت20:00به روی آنتن می رود
مجله رادیویی «آن روزها» در هفت قسمت پخش می‌شود. همچنین ویژه برنامه «سنگر به سنگر» روایت عملیات‌ها از زبان فرماندهان و رزمندگان و استمرار فرهنگ پایداری و مقاومت است. مجله رادیویی «هفت نمای ماندگار» نیز در هفت قسمت، ساعت14:00 سینمای دفاع مقدس را بررسی می‌کند ‌و« سینما فرهنگ» نیز پنجشنبه ها ساعت 20:00 در دو‌قسمت مروری بر  فیلم‌های چهار دهه گذشته سینمای ایران با موضوع دفاع مقدس دارد.
گفتنی است ،شبکه رادیویی فرهنگ در برنامه‌های هفته دفاع مقدس، علاوه بر یادآوری رشادت‌های ماندگار آن زمان، نسل جوان را با مفاهیم ارزشمند فرهنگ مقاومت و ایستادگی و آرمان‌های انقلاب اسلامی و دستاورد‌های بی نظیری که در قالب فرهنگ جهادی، ایثار و مقاومت حاصل شده آشنا می‌کند.
«سطرهای ناخوانده » عنوان برنامه ترکیبی زنده گروه کتاب است که ساعت18:30 با موضوع  نشر آثار دفاع مقدس در سال گذشته  با محوریت هنر-کودک ونوجوان-ادبیات معاصر-تاریخ جنگ و... معرفی مجموعه کتاب های تقریظ شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با موضوع دفاع مقدس پخش میشود، همچنین جمعه ها ساعت 14:30خاطره انگیزترین سرود و سروده های دفاع مقدس در برنامه« سرود و سروده ها» معرفی و بررسی می شود در طول هفته نیز در همین ساعت برنامه« مستند فرهنگ» ویژه پرتره رزمندگان و سرداران و فرماندهان دفاع مقدس روی آنتن می رود .
برنامه « ققنوس»نیز در این هفته از  ساعت 15:00 با موضوع بررسی  شعر پایداری و ادبیات دفاع مقدس با حضور شاعران و نوبسندگان و.. از گروه هنر  ‌وادب پخش می شود و «هفت اقلیم» نیز از ساعت17 تا18:30 به بیان ارزش های دفاع مقدس در قالب فرهنگ و هنر و بیان آن به نسل های آینده اختصاص دارد .
همچنین نوجوانان به مناسبت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس در برنامه «جوانه‌ها»، داستان رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را روایت می‌کنند.
شایان ذکر است ،برنامه‌های «صبح به وقت فرهنگ»در طول هفته دفاع مقدس از اهواز  تقدیم شنوندگان می شود. «داستان یک‌کتاب»، «فرهنگ جبهه» و «سیم و زر »، «کتاب هفته» و «گفتارش » نیز در این ایام  به موضوع فرهنگ شهادت و دفاع مقدس اختصاص یافته است .
رادیو فرهنگ‌ ا روی موج‌اف ام ردیف106 مگاهرتز و ای ام ردیف585 کیلوهرتز بشنوید.
ندا حسنی _ صبح ملت نیوز

http://dezfoolnews.ir/fa/News/101869/از-«-سطرهای-ناخوانده»-تا«-سنگر-به-سنگر-»
بستن   چاپ