انتشار فراخوانی برای طرح‌های حوزه عطر و طعم‌دهنده‌های طبیعی
يکشنبه 27 شهريور 1401 - 10:47:05
ایسنا
ستاد توسعه علوم و فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری با انتشار فراخوانی از شرکت‌های دانش‌بنیان دعوت کرد تا طرح‌های خود را در حوزه‌های عطر و طعم‌دهنده‌های طبیعی ارسال کنند.

به گزارش صبح ملت به نقل از ایسنا، اسانس‌ها یا طعم دهنده‌ها علاوه بر اینکه طعم و بوی مواد غذایی را افزایش می‌دهند، خاصیت آنتی باکتریال دارند و بوی بد برخی مواد را هم از بین می‌برند.

این مواد در دنیا بازار بزرگی را به خود اختصاص داده‌اند و در ایران نیز حاشیه سود صنعت عطر و طعم دهنده‌ها به دلیل تنوع بالای این محصولات، بالا است؛ ولی به دلیل مضرات بالای مواد شیمیایی، بازار به سمت تولید و استفاده از طعم دهنده‌های طبیعی سوق یافته است؛ از این رو تولید بومی این محصولات می‌تواند توجیه اقتصادی خوبی برای کشور داشته باشد.

در این راستا فراخوانی برای "پذیرش طرح‌های فناورانه در زمینه صنایع عطرسازی و طعم دهنده‌های طبیعی" از سوی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منتشر شده و از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه دعوت به عمل آمده است.

هدف این ستاد تکمیل زنجیره ارزش تولید و فرآوری صنعت گیاهان دارویی در زمینه صنایع عطرسازی و طعم دهنده‌های طبیعی و حمایت از طرح‌های پیشنهادی شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید بار اول، تولید نیمه‌صنعتی و تجاری سازی و توسعه بازار مطابق اولویت‌های کشور است.

به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی معاونت علمی، شرکت‌های علاقه‌مند به مشارکت در این فراخوان می‌توانند طرح‌های خود را در حوزه‌های تولید ترکیبات معطر و افزودنی‌های صنعت عطرسازی، توسعه فرمولاسیون‌های عطر و اسانس بر پایه مواد طبیعی، توسعه طعم‌دهنده‌ها و اولئورزین‌های طبیعی و توسعه تجهیزات تولید عطر ارسال کنند.

علاقه‌مندان برای ارسال طرح‌های خود تا پایان مهرماه سال جاری فرصت دارند.

http://dezfoolnews.ir/fa/News/101785/انتشار-فراخوانی-برای-طرح‌های-حوزه-عطر-و-طعم‌دهنده‌های-طبیعی
بستن   چاپ