جراحی 35 زائر اربعین در دانشگاه علوم‌پزشکی آبادان
شنبه 26 شهريور 1401 - 14:58:18
فارس

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آبادان از جراحی 35 زائر اربعین حسینی در بیمارستان های پشتیبان این دانشگاه در دو هفته گذشته تاکنون خبر داد.

سیدمحمد صالحی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آبادان اظهار کرد: از روز 12 شهریور تاکنون با فعالیت ما در مرکز بهداشتی، درمانی و فوریت‌های پزشکی شهید سلیمانی 8 هزار و 185 نفر توسط پزشکان فعال در این مرکز معاینه شدند.
وی با اشاره به این مهم که بیشتر بیماران به صورت سرپایی درمان شدند، گفت: بیماران گرمازده و قلبی و عروقی بیشترین مراجعات به پزشکان مرکز شهید سلیمانی را تشکیل می‌دادند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آبادان بیان کرد: در همین بازه زمانی 238 بیمار برای ادامه درمان خود به بیمارستان‌های پشتیبان مثل بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر و آیت‌اله طالقانی آبادان اعزام شدند.
وی با بیان اینکه 15 پزشک در مرکز شهید سلیمانی مرز شلمچه خدمات‌رسانی می‌کنند، گفت: در هر شیفت کاری دو تا چهار پزشک عمومی و یک پزشک طب اورژانس فعال بودند و در عین حال شاهد حضور متخصصان داخلی و جراح عمومی نیز در این مرکز بودیم.
صالحی عنوان داد: اتاق عمل سرپایی، اتاق مامایی، واحد تزریقات توسط پرستاران خانم و آقا و واحد تریاژ ما نیز در مرکز یادشده به زوار سید و سالار شهیدان خدمات‌رسانی می‌کنند.
وی از حضور پزشکان از سراسر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در مرز شلمچه خبر داد و گفت: در بین بیمارانی که از مرکز شهید سلیمانی به بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر اعزام شدند، 35 بیمار عمل جراحی شدند که از این تعداد 25 بیمار جراحی ارتوپدی و 10 بیمار جراحی عمومی شدند که همگی حال مساعدی دارند.
معاون دانشگاه علوم پزشکی آبادان با اشاره به این که در حاضر 21 بیمار زائر در بیمارستان‌های پشتیبان دانشگاه علوم پزشکی آبادان بستری هستند، بیان کرد: حدود 550 نفر از زائران نیز به بیمارستان ولیعصر(عج) مراجعه کردند که از این تعداد 176 نفر بستری موقت شدند.


http://dezfoolnews.ir/fa/News/101775/جراحی-35-زائر-اربعین-در-دانشگاه-علوم‌پزشکی-آبادان
بستن   چاپ