نوسان طلا و سکه ادامه دار است؟
پیش بینی روند بازار در هفته آینده
شنبه 26 شهريور 1401 - 11:01:37
تجارت نیوز
نوسان طلا و سکه ادامه‌دار است؟/ پیش‌بینی روند بازار در هفته آینده


بازار طلا و سکه در این هفته با نوسانات قیمتی زیادی همراه بود. اما در روزهای پایانی هفته، قیمت‌ها با ریزش همراه شدند. این روند کاهشی در هفته آینده ادامه دارد؟

به گزارش صبح ملت به نقل از  تجارت‌نیوز، بازار طلا و سکه در این هفته با نوسانات قیمتی زیادی همراه بود.

قیمت سکه که روز سه‌شنبه تا یک قدمی مرز مقاومتی 14 میلیون و 800 هزار تومان پیشروی کرده بود، در روز چهارشنبه سقوط کرد.

این فلز عصر  چهارشنبه به قیمت 14 میلیون و 380 هزار تومان به فروش رسید که در مقایسه با عصر روز سه‌شنبه 370 هزار تومان کاهش پیدا کرده بود.
طی معاملات 24 شهریور نیز قیمت سکه بهار آزادی 13 میلیون و 600 هزار تومان معامله شد و هر گرم طلای 18 عیار به یک میلیون و 324 هزار و 616 تومان رسید.

ریزش قیمت جهانی طلا
به عقیده عده‌ای از معامله‌گران به نظر می‌رسد عقب‌نشینی قیمت اونس طلا یکی از دلایل ریزش فلز گران بهای داخلی بوده است. قیمت اونس طلا کانال 1700 دلار را از دست داد و روی 1691 دلار ایستاد.

اما بازار طلا و سکه در هفته آینده چه روندی را طی خواهد کرد؟

علی طباطبایی، کارشناس بازارهای مالی  گفت: به نظر می‌رسد نوسانات بازار در هفته آینده کمتر شود و همچنین، هیجانات بازارهای مالی در کشور در روزهای آینده فروکش می‌کند. در نتیجه، پیش‌بینی می‌شود که دلار، طلا و سکه در این هفته به کانال‌های قبلی خود برگردند.

او توضیح داد: از طرف دیگر، انتظار می‌رود که نرخ بهره آمریکا افزایش پیدا کند. این افزایش نرخ بهره منجر می‌شود که در روزهای آینده اونس جهانی طلا روند نزولی خود را حفظ کند. اگر در روند قیمت دلار اختلالی به وجود نیاید، طلا و سکه نیز در کانال فعلی خود نوسان خواهد داشت. در کل تا قبل از مشخص شدن نتیجه برجام، بازارهای طلا، سکه و دلار درجا می‌زنند و در همین کانال‌های فعلی نوسان خواهند داشت.

اما یک کارشناس دیگر  گفت: تورم آمریکا به صورت مستقیم تاثیری بر اونس جهانی و قیمت طلا ندارد. نرخ تورم آمریکا بر سیاست‌های مجموعه فدرال رزرو و افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا تاثیر می‌گذارد. با توجه به تجربه‌های قبلی، فدرال رزرو روند افزایش نرخ بهره را ادامه می‌دهد.

حمیدرضا جیهانی، کارشناس بازارهای مالی افزود: با توجه به بازار کامودیتی‌ها، کالاهای اساسی جهانی و همچنین، بازار طلا که یکی از دارایی‌های ضمانت شده و نقدپذیر است، در آینده با رکود و کاهش قیمت همراه می‌شود.

طلا و سکه بخریم؟
چندی پیش نیز، فردین آقابزرگی، کارشناس بازارهای مالی در رابطه با زمان سرمایه‌گذاری در بازار طلا و سکه کشور  گفت: سرمایه‌گذاران و مردم عادی باید بخشی از سرمایه خود را در بازارهای مختلف پخش کنند. بخشی از سرمایه، در شرایط مناسب می‌تواند وارد شود. بخش دیگر را هم می‌توان در بازارهایی مثل طلا سرمایه‌گذاری شود. یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری در این بازار، سکه طلا و بهتر از آن گواهی سپرده طلا است که در بورس نیز عرضه می‌شود.

http://dezfoolnews.ir/fa/News/101755/پیش-بینی-روند-بازار-در-هفته-آینده
بستن   چاپ