مصاحبه با یکی از موکب داران عراقی
مصاحبه با یکی از موکب داران عراقی
جمعه 25 شهريور 1401 - 13:48:21
صبح ملت نیوز
اِلى الحُسَینِ نَعود
حُبُّ الحُسَینِ یَجمَعُنا

نُحامی عَن حَرَمِ الله؛ وَ کَربَلاءُ سَمانا
بِمَکَّهَ وَ بِقُدسٍ، غَداً یَرِفُّ لِوانا

در مسیر عاشقی زیارت سرور و سالار شهیدان از نجف تا کربلا-تصمیم گرفتم به موکب ثارالله شهدای دشت بزرگ منطقه عقیلی شهرستان گتوند هم سری بزنم.

عمود235 محل استقرار موکب ثارالله شهدای دشت بزرگ بود، هم تباران خوبم اهالی روستای دشت بزرگ سالهاست که در طریق الحسین(ع) خیمه عشق برپا میکنند و با صفا و صمیمت میزبان زائرین اباعبدالله الحسین(ع) هستند.

به جرٵت میتوانم گفت همه عزیزانی که از شوشتر-گتوند عازم پیاده روی اربعین حسینی از نجف به کربلا هستند بی اختیار در محاسبات سفر خود توقف د استراحت در موکب دشت بزرگ را می گنجانند.

موکب دشت بزرگ که مزین به تصویر شهید سید حمید تقوی فر از فرماندهان شجاع جبهه مقاومت است و مردم عراق او را بنام ابومریم میشناسند دلاوری که در منطقه سامرا رشادت ها از خود به نمایش گذاشت و داعش را به عقب راند تا مردم از شر داعشیان در امان باشند و خودش با گلوله مستقیم تک تیرانداز داعشی به خیل عظیم شهدای راه حق پیوست و آسمانی شد.

با رسیدن به موکب ثارالله و دیدار با دوستانم آقا فتح اله حسین زاده و آقا علی نبی پور از خادمین موکب دشت بزرگ از منش و کرامت مردی بنام حاج احسان حسین الحیدری سخن گفتند.

حاج احسان که صاحب چهار موکب بزرگ در طریق العشاق است و سالهای ست در برپایی خیمه عزای امام حسین(ع)فعالیت دارد.

همراه دوستانم با کمک حاج ناجی سواری بعنوان مترجم
لحظاتی را به گفتگو با حاج احسان حسین الحیدری گذراندم.

سوالاتی که سید احسان با صبوری و خوشرویی پاسخ میداد.

او میگفت خدمتگذاری در دستگاه امام حسین(ع) را پدرش به ارث برده و بعد از فوت پدرش این مسئولیت به عهده وی شد که باید گفت او نیز به نکویی راه پدر را ادامه داد و امروز در بین مواکب داران عراقی نام آشنا گشته.

سید احسان میگویید در دوران حکومت صدام بخاطر برپایی مراسمات مذهبی و عزاداری اهل بیت(ع)چندین بار مورد بازجویی ارتش بعث عراق قرار گرفته، اما از مشقت و سختی راه هراسی در دل راه نداده و با صلابت طی طریق نموده و هرکجا نیاز بود جلودار برپایی مراسمات عزاداری ارباب بی کفن و شهدای کربلاست.

گفتگوی ما در عصر روز منتهی به اربعین بود و دلتنگی این خادم حسینی در چشمان پر از اشک ش نمایان میشد وقتی گروهی از خادمان موکب جهت خداحافظی و مراجعت به ایران از او حلالیت می طلبیدند 

پرسیدم چرا گریه!
بی درنگ پاسخ داد دو سال ویروس کرونا باعث شد که موجب دشت بزرگ برقرار نباشد و دوری عزیزان ایرانی ام دل ما را تنگ آورده بود و بیقرار همچن روزهایی بودیم که 
حب الحسین یجمعنٵ.
و ما باز در موکب ثارالله گرد هم جمع شویم و به زوارالحسین خدمت کنیم.

حاج احسان ادامه داد زندگی ام وقف امام حسین(ع) است.
 دار و ندار زندگیم را مدیون کرامات امام حسین(ع)میدانم 
خود و خانواده ام تا توان داشته باشیم عاشقانه این مسیر را ادامه خواهیم داد و به لطف خدا هرساله پیش از همه موکب را در مسیر نجف به کربلا برپا خواهیم کرد.

حاج احسان حسین الحیدری هرچند سواد آکادمیک ندارد
اما با نشستن بر کرسی درس مکتب خوانی میتوان از او بعنوان یک مدیر پشتبانی باتجربه و توانا نام برد
او که در اولین روزهای حمبه داعش به عراق بجای برداشتن اسلحه از تخصص و مال خود در امورات پشتیبانی رزمندگان جبهه مقامت بهره برد و به خوبی 
در این امر موفق بود.

در پایان گفتگوی یمان وقتی اشاره به نام شهید حاج قاسم سلیمانی نمودم
بغض راه گلوی حاج احسان را گرفت و سرش را پایین انداخت و افزود شهید سلیمانی و شهید مهندس المهدی نماد بارز اتحاد و همدلی ایران و عراق بودند و بر ماست که راهشان را نیک پاس بداریم.
ــــــــــــــــــــ
✍️ رضاحسین زاده ترکالکی

http://dezfoolnews.ir/fa/News/101717/مصاحبه-با-یکی-از-موکب-داران-عراقی
بستن   چاپ