در « کتاب هفته» رادیو فرهنگ
خوانش «زلال»، کتابی از زندگی شهیدی که امام زمان را می‌دید
دوشنبه 21 شهريور 1401 - 20:22:11
به گزارش صبح ملت نیوز، کتاب «زلال» تألیف لیلا محمدی،نگاهی موشکافانه به زندگی شهیدسیدرضا پورموسوی دارد و با زبانی مستندگونه زوایای مختلف زندگی این شهید را مورد بررسی قرار داده است.
 برنامه «کتاب هفته» که از دوشنبه 21 شهریور  تا پایان ‌هفته جاری به معرفی و خوانش کتاب «زلال » می پردازد؛ این کتاب زندگی عارف شهید «سیدرضا پور موسوی» را که  توفیق تشرف و استفاده مکرر از محضر امام عصر(عج) را داشته و بخشی از آنچه برایش رخ داده، در جزوه‌ای نوشته که بعد از شهادتش آشکار شده، به شکل مستند گونه وبا بضاعت اندک نویسنده در قالب خاطره - داستان به تصویر کشیده شده ‌ودر برنامه  این هفته خوانده می شود.
شهید سیدرضا پورموسوی در بیستم بهمن‌ماه 1345 شمسی در شهر دزفول به دنیا آمد. کودکی‌اش در جلسات قرآن و نوجوانیش در آموزش‌ها و اردوهای بسیج نوجوانان گذشت. سیدرضا در همان ایام نوجوانی واله و شیدای امام عصر(عج) شد و برای وصال یار، طی طریق می‌کرد. با شروع جنگ تحمیلی به جبهه رفت؛ ابتدا به‌عنوان امدادگر و بعد از آن تا زمان شهادت در عملیات والفجر 10. در ارتفاع ریشن به تاریخ سوم فروردین 1367، همزمان با سالروز تولد حضرت عباس، دیده‌بان لشکر هفت ولی‌عصر(عج) بود و در نهایت به آرزوی خود در دیدار  دلدار رسید. «سیدرضا» بر طبق سنت «آنکه را اسرار حق آموختند، قفل کردند و دهانش دوختند» مهر سکوت روی لب زد و از این دیدارها حرفی به میان نیاورد. او نهایتاً در سوم فروردین ماه 1367 در عملیات والفجر 10 در سن 22 سالگی آسمانی شد.
پس از شهادت، دست نوشته‌هایی از او یافت می‌شود که پرده از اسراری شگفت، عجیب و تکان‌دهنده برمی‌دارد. پرده از ارتباط با سید و آقای غایبش، همان آقایی که خبر شهادت را قبلاً به او ابلاغ کرده است.
«کتاب هفته»عنوان برنامه ای تولیدی از گروه کتاب رادیو فرهنگ است که هرشب ساعت 23:30 پخش میشود. 
برنامه «کتاب هفته» از  دوشنبه 21 شهریور تا پنج‌شنبه 24 شهریورماه هرشب با کتاب «زلال»همراه شنوندگان  رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف106 مگاهرتز و‌موج ای ام ردیف585 کیلوهرتزاست.
ندا حسنی - صبح ملت نیوز

http://dezfoolnews.ir/fa/News/101558/خوانش-«زلال»،-کتابی-از-زندگی-شهیدی-که-امام-زمان-را-می‌دید
بستن   چاپ